بهترین مسیر توسعه گمیشان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

بهترین مسیر توسعه گمیشان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است
فرماندار شهرستان گمیشان گفت: بهترین مسیر برای توسعه این شهرستان پیگیری و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است
امانگلدی ضمیر بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان گمیشان اظهار کرد: مدیران برای شهرستان وقت و مایه بگذارند، چراکه دلیل تعیین شما به عنوان خادم مردم در این منطقه، نیاز این منطقه محروم به کار و فعالیت بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات شهرستان و تامین اعتبارات موردنیاز برای حل آن، از جمله ماموریتی است که باید با همه وجود به دنبال آن باشید و در این عرصه از کاغذبازی اداری نترسید.
ضمیر با اشاره به عملکرد ضعیف برخی دستگاه‎های شهرستانی در فرآیند توسعه اذعان کرد: بسیاری از مواقع احساس می‎کنم تنها هستم که البته این حس جالبی نیست، اما منشأ این حس در عملکرد برخی از دستگاه‎های شهرستانی است که باید اصلاح شود.

*تاکید بر استفاده از توانمندی بخش خصوصی در توسعه گمیشان

وی ادامه داد: این شهرستان برای دستیابی به توسعه، در زیرساخت‎ها‎ با مشکلات جدی روبه‎رو است و همه وظیفه داریم این زیرساخت‎ها را مهیا کنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان گمیشان با تاکید بر استفاده از توانمندی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان بیان کرد: باید نگاه کارشناسان ادارات را به سمتی هدایت کرد که سرمایه‎گذار بخش خصوصی را جذب کنند، نه اینکه با رفتار خود آنها را فراری داده و از سرمایه‎گذاری در این منطقه مستعد و بکر پشیمان کنند.

ضمیر اضافه کرد: بهترین مسیر برای توسعه این شهرستان پیگیری و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، چراکه ظرفیت‎های مهمی چون گردشگری همچون پدیده بی‎نظیر گل‌فشان، ساحل شنی وسیع و زیبا، دام و شیلات می‎تواند ضمن تحول اقتصادی منطقه، سودی مناسب عاید سرمایه‌گذاران سازد.

*انتقاد از نبود نمایندگی برخی از ادارات در شهرستان گمیشان

وی در ادامه با انتقاد از نبود نمایندگی برخی از ادارات در شهرستان گمیشان به ویژه ثبت احوال افزود: همه امکانات مورد نیاز برای راه‎اندازی این اداره را در اختیار دستگاه متبوع قرار داده‎ایم، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

ضمیر متذکر شد: در زمینه استقرار اداره ثبت اسناد در شهرستان نیز از استان انتظار می‎رود، اقدام لازم معمول دارد، ما نیز چنانچه کمکی در توانمان باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی در شهرستان گمیشان به ویژه «سیمین شهر» بیان کرد: علاوه بر مشکل تامین آب شرب شهرستان، در این گستره 10 هزار دام سنگین و 65 هزار دام سبک وجود دارد که با توجه به کاهش بارندگی و نبود منابع زیرزمینی، برای تامین آب و علوفه این تعداد دام با مشکل مواجه هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان گمیشان تصریح کرد: بهبود اصلاح شبکه آب و ایجاد ایستگاه‎های تبدیل آب غیر شرب به آب آَشامیدنی از جمله برنامه‎هایی است که می‎تواند در کاهش مشکل این شهرستان موثر باشد.

ضمیر یادآور شد: در بحث کشاورزی نیز موضوع زهکشی زراعی مطرح شده که امیدواریم با شروع این پروژه، شرایط نه چندان مناسب آب زراعی شهرستان، به وضع مطلوبی منتهی شود.

*خطر جدی ریزگردها در گمیشان

وی در ادامه با اشاره به تهدید جدی ریزگردها در این شهرستان ترکمن‎نشین گفت: اگر در وضعیت فعلی برای پیشگیری از این پدیده ناهنجار زیست‎محیطی تدبیری نشود در آینده نزدیک، مشکل ریزگردها را همچون اهواز در این شهرستان و شهرستان‌های مجاور تجربه خواهیم کرد.

ضمیر خاطرنشان کرد: به سبب شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه گمیشان این قابلیت بالقوه را دارد که در صورت فقدان برنامه‎ریزی مناسب در معرض خطر ریزگردهایی قرار گیرد و از صحرای «قره قوم» ترکمنستان به این منطقه سرایت کند.

وی تصریح کرد: از تاثیرات این ریزگردها می‎توان به خشک شدن تالاب‎ منطقه، نابودی صنعت کشاورزی و آلودگی زیست‌محیطی شهرستان اشاره کرد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید