بانک ها صیادان هرمزگانی را در تنگنا قرار داده اند

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


خبرنگار مهر، اسماعیل خوش ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید شیلات هرمزگان با تشریح بخشی از مشکلات صیادان استان هرمزگان، اظهار داشت: در سال های اخیر تسهیلاتی برای خرید شناور به صیادان هرمزگانی پرداخت شد اما به علت کاهش میزان صید، امکان بازپرداخت به موقع اقساط این تسهیلات از سوی صیادان ایجاد نشد و این مسئله صیادان هرمزگانی را با چالشی جدی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بانک ها در این زمینه صیادان هرمزگانی را در تنگنا و تحت فشار قرار داده اند و می گویند مشکلات صیادان به ما ارتباطی ندارد و هیچ مسئولی نیز تا کنون بانک ها را در این خصوص توجیه نکرده است.
نماینده جامعه صیادی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از مزیت همجواری با خلیج فارس و دریای عمان برخوردار است، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات صیادان هرمزگانی وجود محدودیت در ارائه سوخت و همچنین محدودیت برای قدرت موتور شناورهاست و صیادان نمی توانند لنج هایی با قدرت بالا و مناسب تهیه کنند.
خوش در ادامه از عدم چاره اندیشی برای بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان انتقاد کرد و افزود: با بودجه محدود نمی توان کاری در این زمینه انجام داد و متاسفانه در این خصوص چاره اندیشی مناسبی نیز صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: تکمیل بنادر صیادی و همچنین واگذاری این بنادر به تعاونی های صیادی از جمله دیگر خواسته های صیادان هرمزگانی است.
عضو اتحادیه صیادان هرمزگان در ادامه گفت: یکی دیگر از دغدغه های صیادان این استان نیز صدور مجوز صید است که در این خصوص صیادان در دوره های مختلف با استانداری مشکل داشته اند و ما خواستار تعامل و همکاری در این خصوص هستیم.
خوش همچنین از کاهش میزان سوخت صیادان نیز انتقاد کرد و بیان داشت: سهمیه سوخت شناورهای صیادی ابتدا از 14 ساعت به 12 ساعت و در حال حاضر به 10 ساعت کاهش یافته و دلیل آن را نیز قاچاق سوخت عنوان می کنند در حالی که ما می گوییم مگر صیادان قاچاق می کنند که سهمیه آنها کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان سهمیه بنزین قایق های صیادی نیز با توجه به مسافت های طولانی که طی می کنند کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.
نماینده جامعه صیادی استان هرمزگان، ایجاد امکان بازنشستگی 20 ساله برای صیادان با توجه به سختی کار این قشر و همچنین افزایش بهره برداری از زمین های مستعد پرورش میگو و آبزیان را از دیگر خواسته های جامعه صیادی هرمزگان عنوان کرد.
خوش در ادامه بر لزوم افزایش اختیارات اداره کل شیلات هرمزگان تاکید کرد و افزود: باید در راستای رفع مشکلات صیادان برخی اختیارات از سازمان شیلات به اداره کل شیلات هرمزگان سپرده شود و مدیرکل شیلات استان اختیارات لازم را داشته باشد.
به گزارش مهر، در این مراسم پرویز محبی به عنوان مدیرکل جدید شیلات هرمزگان معرفی شد

دیدگاه خود را بیان کنید