40 درصد شناورهای صیادی این استان باید تعدیل شوند

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

40 درصد شناورهای صیادی این استان باید تعدیل شوند
مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: با توجه به کاهش منابع و ذخایر آبزی درخلیج فارس هم اکنون حدود 40 درصد شناورهای صیادی این استان مازاد ظرفیت صید و صیادی است که باید تعدیل شوند.
حسین بهمنیاری افزود: شناورهای صیادی مازاد بر ظرفیت صید و صیادی باید از چرخه کار خارج شوند که در این زمینه روش تعدیل پیشنهاد شده است.
وی اضافه کرد: در روش تعدیل تعدادی از شناورهای صیادی مجوز تجارت می گیرند و بخشی را نیز شیلات از آنان خریداری می کند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون استفاده از ادوات و شیوه صید غیرقانونی ترال(کف روب) بزرگترین تخلف دریایی در بخش صیادی است که فعالان این بخش را بجد نگران کرده است
بهمنیاری با بیان این که استفاده از روش صید ممنوعه ترال توسط برخی صیادان متخلف درچند سال اخیر رو به افزایش است ادامه داد: برای مقابله جدی با متخلفان دردریا نیاز به نیرو و امکانات زیادی است که همه این تجهیزات اکنون در اختیار شیلات نیست.

مدیرکل شیلات استان بوشهرافزود: با دستور و تاکید استاندار بوشهر تصمیم گرفته ایم افراد متخلف که در دریا دستگیر می شوند درهمان جلسه شدیدترین محکومیت برای آنان صادر کنیم تا دیگر به این کار خلاف مبادرت نورزند و بتوانیم با عزم جدی جلو این تخلف را بگیریم.

وی اضافه کرد: تور ترال چون کف روب است باعث تخریب زیستگاه های آبزیان دریایی می شود.

بهمنیاری گفت: صیادان باید نسبت به اکولوژی و بیولوژی دریایی اطلاع کافی داشته باشند وهمه جوانب کار را رعایت کنند تا به ذخائردریایی صدمه وارد نشود.

وی بیان کرد: برای حفظ ذخائر دریایی رهاسازی بچه ماهی و تقویت چراگاه های مصنوعی در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت صنایع نفت وگاز برای ایجاد و راه اندازی چراگاه های مصنوعی آبزیان در دریا استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهردر باره نصب سیستم آنلاین روی شناورهای صیادی گفت: ازسال آینده سیستم آنلاین روی همه شناورهای صیادی نصب و راه اندازی می شود و اگر شناوری مجهز به این سیستم نباشد از دریا روی آن جلوگیری می شود.

وی گفت: سیستم آنلاین می تواند نظارت خوبی روی تردد شناورداشته باشد و در صورت تخلف شناور، برای دستگاه قضایی مدرک و استدلال خوبی است و این کار به صورت آزمایشی در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان راه اندازی شده و بخوبی جوابگو بوده است.

دراستان بوشهر بیش از 12 هزار صیاد با بیش دو هزارو 100 شناور فعالیت دارند و سالانه 40 هزار تن آبزی صید می کنند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید