هیچ نیرویی نباید مانع صید صیادان مجاز در اروندرود شود

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
هیچ نیرویی نباید مانع صید صیادان مجاز در اروندرود شود

فرماندار شهرستان آبادان گفت: هیچ نیروی حراستی نباید مانع از صید صیادان مجاز در آبراهه اروند رود شود

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات صیادان در محل بخشداری شهر اروندکنار برگزار شد، افزود: از آنجایی که امکانات موجود در بندر اروندکنار کافی و رضایت بخش نیست، لذا از سرمایه گذاران صاحب نام برای تجهیز این بندر دعوت به همکاری شده است.

وی اظهار کرد: به طور حتم با تجهیز بندر اروندکنار به تجهیزات کافی و به روز، شاهد رونق صیادی و اشتغالزایی در شهر مرزی اروندکنار خواهیم بود و امید می رود تا در در آینده ای نه چندان دور شاهد بهبود وضعیت این بندر باشیم.

فرماندار آبادان تصریح کرد: هیچ نیروی حراستی نباید مانع صید صیادان مجاز در اروندرود شود لذا از یگان های انتظامی و امنیتی می خواهیم تا با متخلفان برخورد کنند.

شهبازی با اشاره به موضوع ممنوعیت قانونی صید در اروند رود گفت: هنگامی که برای جلوگیری از اکوسیستم آبی منطقه در برخی از نقاط اروند رود و در بازده زمانی خاصی از سال ممنوعیت صید برای صیادان ایرانی اعمال می شود، صیادان عراقی به راحتی از محدوده مرزی عبور می کنند و به صید بی رویه می پردازند که باید برای رفع این مشکل تصمیمات جدی اتخاذ و اعمال شود.

وی با بیان اینکه موضوع پیگیری مشکلات صیادان در دستور کار فرمانداری قرار دارد، افزود: به زودی با حضور دوباره در اروندکنار، روند تسهیل در امور را مورد بررسی قرار می دهیم

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید