پرورش آبزیان در کشور با استفاده از تکنولوژی‌های برتر گسترش می‌یابد

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

پرورش آبزیان در کشور با استفاده از تکنولوژی‌های برتر گسترش می‌یابد
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه آبزی پروری در کشور ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: ما باید به بحث پرورش آبزیان در آب دریا توجه داشته باشیم و با بهره گیری از لوله‌های پلی اتیلن و تور، پرورش آبزیان را گسترش دهیم.
محمود حجتی در مراسم افتتاح پروژه پرورش آبزیان در شریف آباد قم با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور اظهارداشت: با محدودیت‌های منابع آبی مواجه هستیم و این موضوع همواره برای ما و گذشتگان وجود داشته در گذشته این منابع را به ما تحویل داده‌اند و ما باید این منابع را نیز به آیندگان بدهیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اگر محدودیتی وجود دارد آن را به عنوان فرصت تلقی می‌کنیم افزود: اینکه آستان مقدس در این زمینه ورود کرده‌اند و در حال ساخت و نظارت بر چگونگی استفاده از منابع آبی هستند اقدام قابل تقدیری است.

وی با اشاره به اینکه آبزی پروری در کشور ظرفیت‌های بالایی دارد عنوان کرد: در دهه‌های آینده حاصل کار ما نمود پیدا می‌کند؛ ما باید بحث پرورش آبزیان در آب دریا را مورد توجه قرار دهیم و با بهره گیری از لوله‌های پلی اتیلن و تور، پرورش آبزیان را گسترش دهیم.

حجتی با بیان این مطلب که امروز بشر به دانش بهره گیری از منابع آبی رسیده و زنجیره‌های آن را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: چگونگی مصرف آب بحثی است که باید در روش‌های انتقال آب از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آبیاری قطره‌ای تنها تکنولوژی موجود نیست و باید برای انتقال از تمام ظرفیت‌ها استفاده و از هدررفت آب ممانعت کنیم، تصریح کرد: از همین منابع آبی موجود باید بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و از خدا می‌خواهم به ما توفیق دهد تا مملکتمان را به خوبی بسازیم و آینده پررونقی در پیش رو داشته باشیم.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید