رکورد 10 ماهه تولید آبزیان در زنجان شکسته شد

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

رکورد 10 ماهه تولید آبزیان در زنجان شکسته شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید انواع آبزیان در این استان طی امسال نسبت به پارسال 150 تن افزایش یافت.
محمود صیاد بورانی روز سه شنبه افزود: در 10 ماهه امسال، 9 هزار و 600 تن از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان تولید شد.
وی، گونه های قزال آلا، کپور معمولی، کپور سرگنده، کپور نقره ای، کپور علفخوار، ماهیان بومی رودخانه ها و شاه میگو را از انواع ماهیان تولیدی این استان نام برد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد از تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در زنجان به سایر استان ها صادر می شود.
صیادبورانی یادآورشد: انواع آبزیان تولیدی استان زنجان به استان های گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، مازندارن و تهران صادر می شود.

وی ادامه داد: بر اساس رقم پیش بینی شده در برنامه تولید آبزیان در استان زنجان تا پایان سال جاری باید به چهار هزار و 115 تن ارتقا یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: خوشبختانه این رقم تولید تا پایان امسال به 10 هزار تن افزایش می یابد.

صیادبورانی تاکید کرد: تولید انواع آبزیان استان زنجان در 10 ماهه امسال به بیش از 133 درصد از عدد تعیین شده برنامه یک ساله امسال ارتقا یافته است.

وی یادآورشد: غذاهای مورد استفاده ماهیان، از پودر ماهی، گوشت، آرد گندم، ذرت، سویا، مواد معدنی و انواع ویتامین ها تشکیل شده که این مواد تغذیه ای فاقد هرگونه مواد شیمیایی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: 9 هزارو 600 تن انواع آبزیان، در 440 مزرعه توسط یکهزار و 650 بهره بردار تولید شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید