توزیع بیش از ۵۰ هزارقطعه بچه ماهی در استخر‌های ذخیره تربت جام

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۳ بازدید

توزیع بیش از ۵۰ هزارقطعه بچه ماهی در استخر‌های ذخیره تربت جام

مدیریت جهادکشاورزی تربت جام گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵۰ هزارقطعه بچه ماهی بین متقاضیان پرورش ماهی جهت رهاسازی در استخر‌های ذخیره در شهرستان تربت جام توزیع شد

اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در پرورش ماهی گفت: آبزی پروری راهی مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار است و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰هزار قطعه بچه ماهی کپور در ۲۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان تربت جام رهاسازی شده است و پیش بینی می‌شود همچنان روند صعودی داشته باشد.

او افزود: ماهی کپور یک ماهی گرمابی است که در استخر‌های ذخیره آب پرورش داده می‌شود و همه چیز خواربوده و می‌توان بصورت دومنظوره در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پرورش داد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های دو منظوره باعث غنی شدن آب خروجی استخر برای مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز قابل اهمیت است.

خوشخو بیان کرد:پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است بعلاوه فرهنگ استفاده از ماهیان در سبد غذایی خانواده در تحقق شعار جهش تولید در راستای افزایش تولید آبزیان موثر بوده و پایه گذار ایجاد اشتغال پایدارو کمک به معیشت خانوار می‌باشد

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بیان کنید