ممنوعیت عرضه ماهی منجمد در معابر عمومی انزلی

شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

ممنوعیت عرضه ماهی منجمد در معابر عمومی انزلی
رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی گفت: عرضه و فروش هرگونه ماهی منجمد در معابر عمومی و کنار جاده‌های انزلی ممنوع است.
نوید صفرزاده در انزلی اظهار کرد: فرآورده‌های خام دامی منجمد به فراخور نوع محصول مانند گوشت، مرغ و ماهی پس از استحصال و فرآوری در یک فرآیند بهداشتی و تحت ضوابط خاص فنی به یک محصول منجمد برای نگهداری در مدت زمان مشخص تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی فرآورده در مسیر حمل و عرضه این محصول تا زمان مصرف دارای ماندگاری بوده و قابلیت مصرف را خواهد داشت.
رئیس شبکه دامپزشکی انزلی از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز خبر داد و گفت: بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در حوزه شهری و روستایی و نیز معابر درون و برون شهری از حیث جلوگیری از هر گونه عرضه غیرمجاز دام، طیور و آبزیان با هرگونه اقدام خلاف ضوابط و مقررات بهداشتی که مستقیماً با سلامت شهروندان و مهمانان نوروزی در ارتباط است برخورد می‌شود.

وی افزود: عرضه ماهی منجمد در کنار معابر و جاده‌های درون و برون شهری به دلیل خروج از انجماد محصول ناشی از تغییرات دمایی حین عرضه ماهی که خود شرایط فساد ماهی منجمد را فراهم می‌کند خلاف ضوابط بهداشتی دامپزشکی است.

توقیف و ضبط نیم تن ماهی منجمد در نوروز جاری در انزلی

صفرزاده اضافه کرد: در این ایام نوروز یک مورد از آن با پیزی در حدود نیم تن ماهی منجمد جنوب که توسط خودروهای سردخانه‌دار در کنار جاده در حال عرضه و فروش بود توقیف و ضبط و عامل آن به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از تمام شهروندان و مهمانان نوروزی خواست تا فرآورده‌های خام دامی را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان و هموطنان در خرید مرغ به بسته‌بندی بهداشتی و مهر دامپزشکی و در خرید گوشت به مهر دامپزشکی آن و در خرید محصولات منجمد به بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی و محل عرضه محصولات منجمد که باید در فروشگاه‌های مجهز به سیستم‌های برودتی ویژه باشند توجه کنند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید