هشدار فرماندار قشم به شرکت‌های فرآوری پودر ماهی

چهار‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۷ بازدید

هشدار فرماندار قشم به شرکت‌های فرآوری پودر ماهی
در ادامه نارضایتی ساکنان مجاور کارخانه‌های متعفن صورت گرفت
فرماندار شهرستان قشم به واحدهای تولیدی پودر و فرآوری ماهی هشدار داد که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی، طبق قوانین با آنها برخورد خواهد شد
مسعود سالاری ظهر امروز در نشست شورای بهداشت شهرستان، به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری در سال 93 اشاره کرد و از مسئولان خواست جهت ‏برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال جاری اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی متاثر از فعالیت بعضی از شرکت‌های فرآوری ماهی و افراد سودجو که اقدام به خشک کردن ماهی در نزدیکی منازل مسکونی می‌کنند، باعث شده است ساکنان مجاور این واحدها آزار و اذیت شوند که در این بین مردم شهر سوزا و روستاهای اطراف آن در ماه‌های اخیر همواره اعتراضات و گلایه‌هایی را در این راستا داشته‌اند.
فرماندار قشم بیان داشت: از نیمه دوم سال گذشته این موضوع در دستور کار شورای بهداشت بوده که در آن جلسات، مصوبات و اقداماتی نیز صورت گرفته و علی‌رغم این مصوبات بعضی از این شرکت‌ها با وجود گذشتن فرجه زمانی تعیین شده، تاکنون برای نصب بو سوز و بوگیر اقدام نکرده‌اند.
فرماندار شهرستان قشم با تاکید بر بازدید مجدد از شرکت‌های مربوطه در روزهای آینده گفت: از هر گونه فعالیت شرکت‌هایی که استانداردهای لازم را رعایت نکرده و نسبت به مصوبات گذشته کوتاهی می‌کنند با دستور مراجع ذی‌صلاح تا اطلاع ثانوی جلوگیری و واحدهای تولید کننده بو در مجاور مراکز جمعیتی جلوگیری می‌شود.
وی از مسئولان خواست تا با افرادی که نسبت به خشک کردن ماهی در نزدیکی منازل مسکونی اقدام می‌کنند، برخوردهای قانونی صورت داده و از خشک کردن اقلام بوزا در نزدیکی منازل مسکونی جلوگیری به عمل آورند.
سالاری تصریح کرد: صیادان نیز تنها می‌توانند در محل‌هایی که توسط شیلات و محیط زیست جانمایی شده است، نسبت به خشک کردن ماهی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: روال آماده‌سازی و شروع به کار دو شرکت تازه تاسیس فرآوری ماهی در قشم باید براساس فاکتورها، معیارها و استانداردهای لازم اینگونه فعالیت‌ها صورت گیرد.
به گفته سالاری، در صورت رعایت نکردن استانداردها توسط این واحدهای تولیدی، از صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری آنها جلوگیری و اگر استانداردها انجام شد، نسبت به صدور پروانه آنها مانند شرکت‌های دیگر اقدام می‌شود.
سالاری با بیان اینکه کارشناسان و مختصصان مربوطه باید به روند تولید و رعایت مسائل بهداشتی پیرامون واحدهای تولیدی و فرآوری پودر ماهی نظارت لازم را داشته باشند، اضافه کرد: تعطیل کردن کارخانه‌ها یا شرکت‌ها نیاز به تصمیم، تفکر جمعی و اجماع مسئولان در جاهای مختلف دارد که خواهان سپری شدن پروسه‌ای طولانی است.
فرماندار قشم اضافه کرد: این مسائل باید در کنار امور همانند اشتغالزایی این کارخانجات نیز مدنظر باشد، چرا که تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها در شرایط کنونی ‌می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.
یادآور می‌شود طی روزهای گذشته خبرگزاری فارس نسبت به انتشار بخشی از معظلاتی که اینگونه کارخانه‌ها بر اثر فعالیت‌هایی که منجر به متعفن شدن محیط شده است، اقدام کرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید