سد رئیسعلی دلواری ۵۰ درصد ظرفیت خود ذخیره آب دارد

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

سد رئیسعلی دلواری ۵۰ درصد ظرفیت خود ذخیره آب دارد
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: سد رئیسعلی دلواری ۵۰ درصد ظرفیت خود آب ذخیره دارد.
سید محمد حسن باستی بعدازظهر دوشنبه در بررسی وضعیت آبرسانی به مناطق حله شمالی گناوه اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی و رفع مشکلات و تامین نیازهای فعالان این عرصه یکی از مهمترین اولویت‌های ما است.
وی به ظرفیت‌های بالای شهرستان گناوه در بخش کشاورزی و شیلات اشاره کرد و افزود: شش هزار هکتار اراضی زارعی در منطقه حله شمالی گناوه دارای وجود دارد که لازم است به نیازها و مشکلات این بخش به صورت ویژه توجه شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: استاندار بوشهر بر توسعه بخش کشاورزی در این منطقه تاکید زیادی دارند و امسال طرح‌های مهمی در این راستا انجام خواهد شد.

وی از اجرای عملیات انتقال آب از سد رئیسعلی دلواری پس از انجام طرح‌های مطالعاتی خبر داد و بیان داشت: کانال‌های زهکشی نیز در سطح اراضی حله شمالی ایجاد خواهد شد.

باستی با اشاره به اینکه ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره است، ادامه داد: آب کشاورزی منطقه حله از طریق رها سازی آب سد رئیسعلی دلواری تامین می‌شود که در این زمینه لوله‌گذاری انجام خواهد شد و کانال‌های زهکشی نیز اجرا می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای اینکه آب ذخیره شده در سد رئیس‌علی دلواری پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشد، باید استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار قرار بگیرد
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید