ساخت مجتمع پرورش ماهی در 6 رودخانه چهارمحال و بختیاری ممکن نیست

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

ساخت مجتمع پرورش ماهی در 6 رودخانه چهارمحال و بختیاری ممکن نیست
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تعداد مزارع پرورش ماهی در برخی از مناطق استان، امکان ساخت مجتمع های پرورش ماهی در محدوده شش رودخانه مهم را ناممکن کرده است.
پرویز منصوری افزود: در رودخانه های کوهرنگ، دیناران شهرستان اردل، بروز و چشمه سندگان شهرستان لردگان بدلیل فاصله نزدیک مزارع به یکدیگر، امکان ساخت مجتمع وجود ندارد و بندرت مکانی برای مزارع تک واحدی می توان یافت.
وی ادامه داد: در این راستا اداره شیلات درصدد تلاش برای شناسایی دیگر مناطق و راه اندازی مجتمع است.
منصوری بیان داشت: در منطقه بازفت کوهرنگ، ظرفیت پنج هزار تن ماهی سردابی شناسایی شده که قابلیت راه اندازی مجتمع را داراست.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی افزود: این اداره در حال انجام اقدامات اولیه برای راه اندازی مجتمع پرورش ماهی در این منطقه است.

به گفته منصوری، هم اکنون حدود 12 مجتمع پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است.

وی تعداد مزارع غیرمجاز پرورش ماهی(مزارعی که بدون مجوز اداره شیلات و تخصیص حق آبه شرکت آب منطقه ای اقدام به فعالیت و یا در مناطق ممنوعه اقدام به ساخت مزرعه کرده است) را 130 مورد عنوان کرد.

وی افزود: پاسخگو نبودن شرکت آب منطقه ای در دوره های پیشین به مکاتبات اداره شیلات برای ساخت مجتمع در برخی مناطق نظیر بهشت آباد شهرستان اردل و بلاتکلیفی در این زمینه، سبب ترغیب پرورش دهندگان ماهی به ساخت مزارع غیرمجاز در این منطقه شده است .

منصوری با بیان تلاش اداره شیلات برای تخریب این مزارع در منطقه بهشت آباد گفت:هم اکنون 43 نفر متقاضی ساخت مزارع مجاز پرورش ماهی در این منطقه هستند که در صورت اعلام موافقت مردم و شرکت آب منطقه ای استان برای تخصیص آب، اداره شیلات در نظر دارد پس از تخریب مزارع غیرمجاز، مجوز ساخت مزارع جدید را برای این متقاضیان صادر کند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه حدود19 هزار تن ماهیان سردابی، رتبه نخست تولید این نوع ماهی در کشور را داراست
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید