رهاسازي 35 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در سد سنگرد سبزوار

چهار‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

رهاسازي 35 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در سد سنگرد سبزوار
35 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مخزن سد سنگرد سبزوار رهاسازی شد.
مسئول اداره شیلات مدیریت جهادکشاورزی سبزوار گفت : با توجه به بارندگی های مطلوب امسال و آبگیری شدن مخزن سد سنگرد و برای افزایش تولید گوشت ماهی ، مدیریت شیلات استان با همکاری واحد شیلات شهرستان اقدام به رها سازی بچه ماهی گرمابی در مخزن این سد کردند.
محمد نبوی فرد افزود : در پایان فصل برداشت پیش بینی می شود بین 25 تا 30 تن ماهی قابل صید باشد و باقیمانده ماهی ها برای سالهای بعد بعنوان مولد عمل کرده اند و با تخم ریزی در مخزن سد همه ساله حجم زیادی از ماهی های گرمابی در آن پرورش می یابند.
وی کپور ماهیان را از گروه ماهیان گرمایی دانست که رشد و تولید آنها در آبهای گرم با دمای بهینه 18 تا 22 درجه سانتیگراد صورت می گیرد .
نبوی فرد عمده ترین کپور ماهیان پرورشی را شامل کپور معمولی ، کپور علفخوار یا آمور ، کپور نقره ای یا فیتوفاگ و کپور سر گنده دانست و افزود : بطور کلی پرورش کپور ماهیان بصورت توأم و در استخر های خاکی صورت می گیرد که هر یک از گونه های مذکور عادت غذایی خاصی دارند.
وی تصریح کرد : پرورش توأم آنها باعث می شود تا از کلیه سطوح غذاهای موجود در استخر استفاده شود در این استخرها هم از طریق کوددهی منظم (جهت تولید غذاهای طبیعی) و هم از طریق دادن غذاهای دستی کلیه احتیاجات غذایی ماهیها تأمین می شود.
سبزوار دارای 125 مزرعه پرورش ماهیست و پارسال نیز بیش از هزار و 466 تن گوشت ماهی در این مزارع تولید شد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید