تمديد زمان صيد ماهيان استخواني تا 25 فروردين

چهار‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

تمديد زمان صيد ماهيان استخواني تا 25 فروردين
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: به دلیل تاخیر در سرمای هوا و فراهم نبودن دمای آب برای تخم ریزی ماهیان فصل صید ماهیان استخوانی تا 25 فرودین تمدید شد.
علی اصغر مجاهدی گفت : هر سال معمولا به دلیل اینکه صید همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان است و ماهیان برای تکثیر وارد رودخانه می شود ، صید را تعطیل می کنیم اما امسال به دلیل تاخیر در سرمای هوا و فراهم نبودن دمای آب برای تخم ریزی ماهیان فصل صید تا 25 فرودین تمدید شد تا صیادان صید بیشتری بکنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری افزود : امسال صید ماهی سفید نسبت به دوره مشابه سال قبل که معمولا از مهر تا نیمه فرودین ادامه دارد ، حدود 8 درصد کاهش داشتته است.
وی بارندگی، متلاطم بودن دریا و کاهش روزهای صید همچنین مهاجرت کمتر ماهیان به دلیل سردی آب سواحل را دلایل عمده این کاهش ذکر کرد و گفت: امیدواریم در دوره تمدید این کاهش جبران شود.
مجاهدی ورود به بازار صادرات کیلکا را از برنامه های سال جاری سازمان شیلات کشور اعلام کرد و افزود: با توجه به فرصت فراهم شده در بازارهای روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه قصد داریم کیلکا را در سبد صارداتی شیلات کشور قرار دهیم.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید