تولید 115تن ماهی قزل آلا در آستارا

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید 115تن ماهی قزل آلا در آستارا
رییس اداره شیلات آستارا از تولید 115 تن ماهی سردابی قزل آلا در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
صادق خاصی پور گفت: این مقدار ماهی قزل آلا در مزارع پرورش ماهیان سردابی در بخش مرکزی و لوندویل بندر آستارا در سال گذشته تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به سبب شرایط آب و هوایی منحصر به فرد امکان پرورش انواع ماهیان گرمابی و سردابی را دارد، افزود: شهرستان آستارا هم اینک دارای هشت مزرعه پرورش ماهیان سردابی است.
وی با بیان اینکه در این مزارع پرورش ماهیان سردابی برای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است، اضافه کرد: میزان تولید ماهیان قزل آلا نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.
وی ارزش اقتصادی این مقدار ماهیان تولید شده را 13 میلیارد و 800میلیون ریال عنوان کرد.
رییس اداره شیلات شهرستان آستارا در ادامه از تولید 252 تن ماهیان گرمابی در سال 93 در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این میزان ماهی گرمابی در شش آب بندان در روستاهای ویرمونی ، دربند ، عباس آباد و سه مزرعه خاکی در روستای ویرمونی تولید شده است.

خاصی پور با بیان اینکه میزان تولید ماهیان گرمابی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است، افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی تولید شده 9 میلیارد و 576 میلیون ریال است.

وی عمده ماهیان گرمابی عرضه شده را شامل کپور ، آمور ، فیتوفاک و بیگ هد عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال های اخیر تمایل و رغبت شهروندان آستارایی به خرید ماهیان پرورشی بیشتر شده و تمامی کمبودهای موجود در زمینه عرضه ماهیان استخوانی خزر در بازار شهرستان با پرورش و عرضه ماهیان سردابی و گرمابی جبران می شود.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید