تخریب 26 سد ماهیگیری در رودخانه‌های آستارا

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تخریب 26 سد ماهیگیری در رودخانه‌های آستارا
طی دو روز گذشته 26 سد ماهیگیری در رودخانه‌های شهرستان مرزی بندر آستارا تخریب و مسیر رودخانه‌ها آزاد شد.
شهروز قلی‌نژاد - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا- در این خصوص اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل مهاجرت ماهیان به مناطق بالادست رودخانه‌ها با هدف تخم‌ریزی، رودخانه‌های سطح شهرستان آستارا میزبان تعداد بی‌شماری از انواع ماهیان استخوانی می‌شوند.
وی ادامه داد: در این میان رودخانه‌های آق‌چای، مرداب، خواجه کری، عباس آباد، لوندویل و به خصوص رودخانه چلوند از اهمیت بیشتری برخوردارند.
قلی‌نژاد افزود: همزمان با این فصل، تعدادی افراد سودجو با ایجاد موانع در مسیر رودخانه‌ها بوسیله سد چوبی، سنگ و تورهای فلزی اقدام به دام‌گذاری و صید انبوه ماهیان استخوانی می‌کنند.

وی "وینتر"، "جر" و یا "کل" را از انواع تله‌های محلی برشمرد و توضیح داد: اینگونه موانع مانع از مهاجرت ماهیان به مناطق بالادست رودخانه‌ها می‌شوند که محیط زیست براساس وظیفه، اقدام به تخریب و آزادسازی این مسیرها می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در بخش دیگر سخنان خود به صدور حکم دادستانی شهرستان برای تخریب این موانع در رودخانه‌های سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: طی دو روز گذشته 26 دهنه سد با همکاری امور آب غرب دور، امور آبیاری، نیروی انتظامی، هنگ مرزی، شیلات و حراست دریا به شکل کامل تخریب شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اقدام فوق با استفاده از دو دستگاه بیل مکانیکی انجام شد، عنوان کرد: در این دو روز بیش از 40 دستگاه انواع تله و دام‌های ماهیگیری کشف و جمع‌آوری شد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید