اجراي طرح گردشگري دريايي در بنادر صيادي کشور

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

اجراي طرح گردشگري دريايي در بنادر صيادي کشور
سازمان شیلات از حضور سرمایه گذران بخش خصوصی برای اجرای طرح های گردشگری و تفریح دریایی در بنادر صیادی استقبال می کند.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی بر اساس مطالعات طرح جامع صیادی ساخت، بهسازی و بازسازی بنادر صیادی کشور را انجام می دهد.
سید مصطفی بهشتیان تاکید کرد: بر اساس طرح جامع صیادی، این بنادر مطابق با استانداردهای روز دنیا و با بهره گیری از فناوری های نو ساخته یا بهسازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالای ساخت بنادر صیادی می توان برای جبران این هزینه ها از بنادر صیادی علاوه بر کاربری صیادی در امور گردشگری نیز بهره برد.
به گفته بهشتیان هم اکنون بنادر صیادی زیادی در کشور وجود دارد که از قابلیت بالایی برای کاربری گردشگری نیز برخوردار است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اعلام کرد: بنادر صیادی هندیجان، بندرعباس، جفره و آبادان از قابلیت زیادی برای گردشگری در جنوب کشور برخوردار
است.
وی همچنین به بندر صیادی زرآباد در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این بندر صیادی بزرگ به عنوان طرح نمونه بنادر صیادی کشور مطرح است، توسعه گردشگری دریایی در این بندر می تواند سود بسیار زیادی را عاید بهره برداران کند و بهره برداری از بنادر صیادی با کاربری تفریحی بدون شک مورد توجه گردشگران نیز قرار خواهد گرفت.
بهشتیان خاطرنشان کرد: بندر صیادی بابلسر نیز از قابلیت زیادی برای بهره برداری گردشگری برخوردار است.
وی یادآور شد: ساخت بندر صیادی بابلسر هنوز به اتمام نرسیده و در مرحله لایروبی است که پس از اتمام عملیات ساخت می توان برای طرح های گردشگری دریایی در این بندر نیز اقدام کرد.
بهشتیان اعلام کرد : البته هم اکنون در روزهای اوج سفر از اسکله های بسیاری از بنادر صیادی به
ویژه در جنوب کشور برای برگزاری تورهای دریایی استفاده می شود.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: البته این شکل بهره برداری گردشگری از بنادر صیادی مناسب نیست.
بهشتیان اظهار داشت: بهره برداری گردشگری به طور صحیح از بنادر صیادی نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است .
به گفته وی، هم اکنون مدیریت بهره برداری و نگهداری بسیاری از بنادر صیادی کشور به ترتیب اولویت به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود که این سرمایه گذاران در صورت تمایل می توانند برای فعالیت های تفریحی در این بنادر اقدام کنند.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید