پایان فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پایان فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان
معاون صید و صیادی اداره‌کل شیلات استان گلستان از پایان فصل صید ماهیان استخوانی در استان خبر داد.
محسن یحیایی اظهار کرد: در فصل صید گذشته 356 تن انواع ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر صید شد.
وی با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از 20 مهر ماه آغاز شده و در 25 فروردین به پایان می‎رسد، تصریح کرد: میزان صید تا تاریخ 25 فروردین ماه سال‌جاری 315 تن ماهی کفال، 24 تن ماهی سفید، 2/6 تن ماهی کپور و 14 تن سایر گونه‌ها توسط صیادان پره استان صید شده است.
به‌گفته وی، این صید ماحصل یک هزار و 716 بار پره‎کشی توسط صیادان پره است و متوسط سرانه صید هر تعاونی صید پره در فصل صید گذشته 22 تن بوده است.
یحیایی خاطرنشان کرد: در استان گلستان 21 تعاونی پره وجود دارد و 16 تعاونی در منطقه «میانکاله» و پنج تعاونی در منطقه «گمیشان» وجود دارد.

معاون صید و صیادی اداره‌کل شیلات استان گلستان افزود: شیلات استان با هدف ماهی‎دار کردن سبد صید صیادان استان در سال گذشته حدود 90 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی را به داخل دریا رهاسازی کرده است.

وی با اشاره به دیگر عوامل کاهش سرانه صید صیادان، گفت: از آنجایی که صید بی‎رویه صیادان غیرمجاز یکی از عوامل کاهش سرانه صید است، یگان حفاظت آبزی شیلات استان در سال گذشته بیش از 50 هزار رشته دام ماهیان استخوانی و 300 رشته دام ماهیان خاویاری را از دریا جمع‎آوری کرده است.

وی افزود: معاونت صید شیلات استان با هدف افزایش دانش فنی یک هزار و 420 صیاد گلستانی دوره‎های متعدد آموزشی و ترویجی را برگزار کرده است.

به گفته وی، در سال گذشته یک هزار نفر از صیادان استان در 42 دوره آموزشی و ترویجی شرکت کردند و با اهمیت بازسازی ذخایر و روش‎های حفظ و نگهداری و تعمیرآلات و ادوات صیادی و غیره آشنا شدند.

معاون صید و صیادی اداره‌کل شیلات استان گلستان گفت: در سال گذشته یک میلیون لیتر سوخت یارانه‎ای از طریق رایزنی با شرکت پخش فرآورده‎های نفتی استان در اختیار صیادان مجاز قرار گرفته است.

وی گفت: ممکن است زمان صید ماهیان استخوانی با هدف حمایت از صیادان پره استان تمدید شود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید