پل خليج فارس مانع جزر و مد دريا خواهد بود

چهار‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

پل خليج فارس مانع جزر و مد دريا خواهد بود
کارشناس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت : با ساخت پل خلیج فارس از بندر پهل تا لافت ، سواحل خلیج فارس و جنگلهای حرا به تدریج خشک می شود .
مرضیه لک در نشست هم اندیشی از ظرفیتهای بخش معدن هرمزگان افزود : با احداث این پل ، جزر و مد به کندی انجام می شود و جلوی جزر و مد دریایی گرفته می شود .
وی گفت : سازه های بتنی در مسیر دریایی بندر پهل به بندرلافت سبب خشک شدن مسیر دریایی و پایین آمدن سطح آب خواهد شد .
لک افزود : مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود ، پل خلیج فارس به طول دو کیلومتر جزیره قشم را به بندر پهل وصل می کند و بنا بر گفته پیمانکار تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد .
درختان حرا با شاخ و برگ سبز روشن به هنگام بالا آمدن آب دریا (مد) به زیر آب می رود و با پایین رفتن آب دریا (جزر) به مدت 6 تا هفت ساعت نمایان می شود .
مردابهای ساحلی کم عمق ، جنگلهای مانگرو ، سواحل گِلی و باتلاقها و تالابها مهمترین زیستگاه فلامینگو هاست .
50 درصد از آبزیان خلیج فارس و دریای عمان در جنگلهای حرا تخم ریزی می کنند .
هرمزگان بیش از بیست هزار هکتار جنگل های حرا و چندل بیشترین زیستگاههای جنگلهای حرا رادر کشور دارد.وسعت جنگلهای حرا در قشم 12 هزار هکتار است .
اهمیت جنگلهای حرا در حفظ نسل ابزیان سبب شده است جنگل های حرا در منطقه قشم سه عنوان جهانی quotation mark منطقه حفـاظت شـده بین المللی quotation mark ، quotation mark ذخیره گاه زیست کره quotation mark و quotation mark تالاب بین المللی quotation mark را از ان خود کند.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید