پرورش ماهی در قفس در حاشیه سد قلعه‌چای عجب‌شیر

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

پرورش ماهی در قفس در حاشیه سد قلعه‌چای عجب‌شیر
فرماندار شهرستان عجب‌شیر خواستار ایجاد و احداث پرورش ماهی در قفس در حاشیه سد قلعه‌چای عجب‌شیر شد.
ابراهیم طاهری در جشنواره برگزاری نخستین جشنواره غذای سالم با مصرف آبزیان گفت: سد قلعه‌چای عجب‌شیر بهترین مکان برای پرورش انواع ماهی است و از این رو خواستار ایجاد و احداث پرورش ماهی در قفس در حاشیه این سد هستیم.
وی یکی از راه‌های بالا بردن سرانه مصرف در جامعه را آشنایی با مزایای مصرف و انواع پخت غذاهای سالم با آبزیان از جمله ماهی و میگو عنوان کرد.
طاهری افزود: مصرف آبزیان و فرهنگ‌سازی استفاده از ماهی نقش بسیار مهمی در سلامتی دارد زیرا امگا3 موجود در گوشت ماهی برای کاهش بیماری‌های قلبی ـ عروقی مناسب بوده و باید بیشتر ترویج داده شود.

وی تصریح کرد: با استمرار در برگزاری جشنواره‌ها ضمن ترویج فرهنگ مصرف ماهی، سلامتی و نشاط را نیز برای جامعه خود فراهم خواهیم کرد و به این طریق سرانه مصرف آبزیان بالا خواهد رفت.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان عجب‌شیر نیز هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سرانه طبخ آبزیان و آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از فواید غذاهای دریایی عنوان کرد.

فرامرز افشانی با اشاره به هفت مزرعه پرورش محصولات آبزی‌ موجود در سطح شهرستان عجب‌شیر افزود: در این مزارع پرورشی در سال بالغ بر 145 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و در صورت افزایش تعداد این مزارع با توجه به منابع آبی موجود در سطح این شهرستان، عجب‌شیر قابلیت افزایش تولید محصولات آبزی‌پروری تا سقف یک‌هزار تن در سال را دارد.
در این جشنواره 250 نفر از بانوان خانه‌دار، شاغل و دختران شرکت‌ داشتند و با پخت غذاهای آبزی آشنا شدند.

با حضور کارشناسان تغذیه از سه نفر برگزیده نیز تقدیر به عمل آمد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید