اشتغال ۱۰۵۳ نفر در بخش شیلات شهرستان ماهنشان

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

اشتغال ۱۰۵۳ نفر در بخش شیلات شهرستان ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اشتغال ۱۰۵۳ نفری در بخش شیلات ماهنشان گفت: صنعت آبزی‌پروری در استان زنجان توسعه یابد.
جواد تاراسی با بیان اینکه در سطح کشور به ازای 10 لیتر آب، یک تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی تولید می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در مزارع آبزی‌پروری استان زنجان به ازای هر یک لیتر، یک تن ماهی تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرستان ماهنشان به عنوان قطب آبزی‌پروری در زنجان مطرح است به طوری که 50 درصد محصولات بخش شیلات استان در این شهرستان تولید می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اشتغال یک هزار و 53 نفری در بخش شیلات ماهنشان گفت: صنعت آبزی‌پروری در استان زنجان توسعه یابد.

وی در مورد میزان اشتغال استان زنجان در بخش شیلات خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 نفر در بخش شیلات استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

تاراسی عنوان کرد: سرانه اشتغال در استان زنجان برای هر نفر 170 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 472 مزرعه آبزی پروری در استان زنجان فعال است، گفت: از این تعداد 263 مزرعه آبزی پروری متعلق به شهرستان ماهنشان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مزایای پرورش آبزی ابراز کرد: در اراضی زراعی و کشاورزی با پرورش ماهی تا 150 کیلوگرم در مصرف کود فسفاته و نیترات صرفه‌جویی می‌شود که این موضوع گام موثری در راستای تولید محصول سالم در استان زنجان است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید