ضرورت توسعه فعالیت تعاونی آبزی‌پروران در قزوین

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

ضرورت توسعه فعالیت تعاونی آبزی‌پروران در قزوین
استاندار قزوین گفت: فعال شدن تعاونی آبزی‌پروران در استان قزوین می‌تواند کمک شایانی به رشد و توسعه این بخش در این استان کند.
مرتضی روزبه در نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی و آبزی‌پروران استان قزوین اظهار کرد: با توسعه و گسترش فعالیت تعاونی آبزیان در سطح استان می‌توان سرانه مصرف ماهی را در بین مردم ارتقاء داد و سلامت آن‌ها را تضمین کرد.
وی با اشاره به بستر مستعد استان قزوین در تولید آبزیان، افزود: از ظرفیت‌های موجود این استان باید برای افزایش تولید آبزیان استفاده کرد تا بتوان سرانه مصرف ماهی را در سبد غذایی شهروندان بالا برد
استاندار قزوین بر لزوم انجام اقدامات لازم به‌منظور برندسازی تولید ماهی الموت تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان برای افزایش سرانه مصرف ماهی بهره‌برداری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست عنوان کرد: در حال حاضر 400 قنات در سطح استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی استفاده کرد.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک اضافه کرد: باید با بررسی و مطالعات لازم در حوزه شاهرود از این ظرفیت مناسب برای آبزی‌پروری در استان استفاده کرد.

تولید بیش از 3 هزار تن انواع ماهی در قزوین

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 3 هزار و 236 تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: این میزان ماهی از 161 واحد پرورش ماهیان سردابی و 66 واحد پرورش ماهیان گرمابی تولید شده است.

سیمین شکری افزود: همچنین طی این مدت از پنج واحد تولید ماهی خاویاری در استان بیش از 22 تن گوشت ماهی و 14 کیلوگرم خاویار تولید شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در تولید ماهیان زینتی استان قزوین سال گذشته با تولید 26 میلیون قطعه رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید