رتبه ی اول کشوری استان زنجان در توسعه ورشد آبزی پروری

چهار‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

رتبه ی اول کشوری استان زنجان در توسعه ورشد آبزی پروری
مدیر شیلات وآبزی پروری استان زنجان گفت:استان زنجان با متوسط رشد بالای 30 درصد رتبه ی اول کشوری در زمینه ی توسعه ورشد آبزی پروری را به خود اختصاص داده است.
مدیر شیلات وآبزی پروری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 480 مزرعه آبزی پروری داردگفت :از این تعداد چها ر مزرعه مجهز به سیستم مدار بسته است.
بورانی با اشاره به مزایایی سیستم مدار بسته ادامه داد: احداث سیستم های مدار بسته در پرورش ماهی های سردآبی وگرم آبی در مزارع کشاورزی در کاهش راندمان مصرف آب نقش چشم گیری دارد.
وی افزود:در این سیستم ها آب تازه با 2 لیتر در ثانیه ورود ی در طول سال امکان تولید 50 تن ماهی را فراهم می کند.
این مقام مسئول ادامه داد: رها سازی بچه ماهی ها در این سیستم ها ازهر 2 ماه یکبارصورت می گیرد وبعد ازگذشت یک ماه کار برداشت ماهی بازاری با متوسط وزن 800 گرم انجام می پذیرد.

مدیرشیلات وآبزی پروریاستان زنجان با اشاره به کمبود آب در زمینه ی کشاورزی افزود:اگر این سیستم به صورت سنتی هدایت شود برای تولید 50 تن ماهی به 500 لیتر آب در ثانیه نیاز است ،در حالی که در سیستم های مدار بسته این کار با 2 لیتر آب ورودی در ثانیه اتفاق می افتد.

بورانی در ادامه گفت: سیستم های مدار بسته در داخل مزارع کشاورزی احداث می شود که به صورت یک محیط مسقفی می باشد به این که در فصل های سرد وگرم سال تولید یکسانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: فضای مورد نیاز در این سیستم نسبت به مزارع سنتی تقریبا کاهش 20 درصدی داشته در واقع می توان گفت این سیستم در کاهش هزینه های تولید واستفاده از منابع آبی تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرشیلات وآبزی پروری استان زنجان ابراز امیدواری کرد :در حال حاضر استان زنجان از لحاظ دانش فنی احداث سیستم های مدار بسته جزء استان های مرجع و پیشرو در زمینه ی ساخت وبهره برداری از این مزارع در داخل کشور محسوب می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید