افزیش تولید آبزیان خاویاری در فارس

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

افزیش تولید آبزیان خاویاری در فارس
مدیر شیلات فارس از افزایش تولید آبزیان ماهی خاویار در این استان خبر داد و گفت: تولید آبزیان خاویاری فارس به بیش از ۹۱ هزار تن رسیده است.
سید محمد رضاسعادت با اعلام اینکه از اهداف برنامه پنجم، تولید آبزیان و ماهی خاویار به ترتیب هشت هزار و ۸۲۰ تن و۴۵ تن است، بیان داشت: این در حالی است که تولید آبزیان به میزان ۹ هزار و ۱۹۱ تن و همچنین تولید ماهی خاویار به میزان ۵۰ تن بیش از اهداف برنامه تحقق یافته است.
مدیر شیلات فارس به تولید ۱۰۰ کیلوگرم خاویار که در برنامه وجود نداشته اشاره کرد و افزود: تکثیر ماهیان سردابی بیش از اهداف برنامه است که این افزایش به میزان ۳۹.۳میلیون تحقق یافت.
وی به تولید وافزایش ماهیان زینتی استان اشاره کرد وگفت: هم اکنون تولید سالیانه ماهیان زینتی در فارس به ۸ میلیون قطعه رسیده که امری مهم در تولید استان به شمار می رود.
مدیر شیلات فارس به رهاسازی تعداد ۱۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: مولد سازی ماهی زینتی آروانا به منظور امکان تکثیر در استان، صدور۱۳ مورد مجوز توسعه آبزی پروری به ظرفیت ۸۰۳ تن و یک میلیون و ۳۱۰ هزار قطعه و همچنین پرورش میگوی وانامی از موفقیت های بدست آمده در سال گذشته است.

سعادت به تامین تجهیزات مکانیزاسیون برای ۱۴۶ دستگاه خبرداد و گفت: توسعه آبزی پروری در تلفیق با آب کشاورزی در ۸۸۰ باب استخر ذخیره با رهاسازی یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از توفیقات سال گذشته است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید