صادرات 800 کیلوگرم خاویار به خارج از کشور

چهار‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

صادرات 800 کیلوگرم خاویار به خارج از کشور
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات گفت: سال گذشته یک تن خاویار تولید و 800 کیلوگرم آن به خارج از کشور صادر شد.
حسین عبدالحی در جریان بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در نزدیکی جاده سد الغدیر و استخر دو منظوره پرورش ماهی در قره‌چای ساوه اظهار داشت: بیشتر این صادرات به کشورهای اروپایی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه روسیه بازار خوبی برای این مهم است، تصریح کرد: صادرات به این کشور می‌تواند ارزآوری خوبی را عاید کشورمان کند.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات تامین بچه ماهی را از مهم‌ترین دغدغه‌های پرورش دهندگان ماهی خاویاری دانست و بیان کرد: با تکثیر بچه ماهی 70 تا 80 درصد بچه ماهی تامین شده و امیدواریم برای تامین مابقی مشکلی نداشته باشیم.برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور بر آن هستیم تا بتوانیم به 10 هزار تن تولید گوشت و 100 تن خاویار دست یابیم.

وی با اشاره به این که صید ماهیان خاویاری در سال 2011 ممنوع شده است، افزود: بیش از 40 مزرعه پرورش ماهی خاویار در سه استان ساحلی فعال است و استان‌های دارای آب‌های داخلی مانند استان مرکزی، قم، لرستان و فارس فعالیت خود را به تازگی شروع کرده‌اند.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات اظهار کرد: روند رو به رشدی در کشور در زمینه تولید ماهیان خاویاری مشاهده می‌شود که امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد.

عبدالحی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 22 هزار تن میگو در کشور تولید شد، بیان کرد: این میزان نسبت به سال 92، 70 درصد افزایش داشت.تمام شاخص‌های تولید این محصول به خصوص در واحد سطح رشد خوبی داشته و با توجه به روند رو به رشد پیش‌بینی می‌شود که تولید این محصول در سال جاری به حدود 30 هزار تن افزایش یابد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید