کاهش مصرف سرانه ماهی در استان زنجان

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

کاهش مصرف سرانه ماهی در استان زنجان
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مصرف سرانه ماهی در استان زنجان از هفت کیلوگرم به 6.5 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.
محمود صیادبورانی در زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته 8 هزار و 65 تن انواع ماهیان سردآبی در استان زنجان تولید شده است به پرورش انواع ماهیان گرمابی در استان زنجان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال گذشته همچنین موفق به تولید 2 هزار و 166 تن انواع ماهیان گرمابی در استان شدیم.
وی با اشاره به اینکه تولید انواع آبزیان خوراکی در استخرهای استان زنجان طی سال گذشته در مجموع به 10 هزار و 231 تن رسیده است و تصریح کرد: علاوه بر پرورش ماهی‌های خوراکی در استان زنجان علاقمندان بسیاری در استان اقدام به پرورش ماهیان زینتی کرده‌اند که سال گذشته 241 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان تولید شد.
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان همچنین با بیان اینکه طی سال گذشته بهره‌برداران زنجانی موفق شدند حدود 13 میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استان تولید کنند با تاکید بر اینکه آبزی‌پروری نقش مهمی در ایجاد اشتغال در استان زنجان دارد، عنوان کرد: حدود یک‌هزار و 700 نفر در استان به صورت مستقیم مشغول فعالیت آبزی‌پروری هستند.

صیادبورانی با بیان اینکه طی سال گذشته 460 مزرعه پرورش ماهی در مناطق مختلف استان زنجان فعال بوده است خاطرنشان کرد: میزان تولید محصولات آبزی در استان زنجان نسبت به عدد برنامه پنجم 170 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان توضیحی در مورد میزان مصرف ماهی در استان زنجان گفت: طبق آخرین بررسی که در سال 93 در استان صورت گرفت میران مصرف ماهی در بین شهروندان زنجانی حدود نیم کیلوگرم نسبت به سال 92 کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در استان زنجان از هفت کیلوگرم به 6.5 کیلوگرم رسیده است که یکی از دلایل این کاهش مصرف به کاهش درآمد و نقدینگی مردم باز می‌گردد عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد افزایش 22 درصدی قیمت ماهی نسبت به سال 92 در زنجان بوده‌ایم که علت این افزایش قیمت نیز صادرات ماهی تولید شده در استان به برخی استان‌های کشور بوده است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته برخی استان‌های تولید کننده ماهی در کشور به دلیل شیوع بیماری در مزارع آن‌ها موفق به تولید ماهی نشدند و متقاضی ماهی تولیدی استان زنجان شدند تصریح کرد: مصرف ماهی نقش مهمی در سلامتی انسان داشته و شهروندان زنجانی حتی‌الامکان نباید ماهی را از سبد غذایی خود خارج کنند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید