آغاز رهاسازی 12 میلیون قطعه بچه ماهی در اردبیل

چهار‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

آغاز رهاسازی 12 میلیون قطعه بچه ماهی در اردبیل
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: در فصل بهار شاهد آغاز عملیات رهاسازی 12 میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان اردبیل هستیم.
میر آرمان واعظی در جریان عملیات رهاسازی بچه ماهی‌ها در اردبیل اظهار کرد: ما از اواخر فروردین ماه عملیات رهاسازی بچه‌ ماهی‌ها را در استخرها و مزارع پرورش ماهی آغاز کردیم و این کار را تا اواسط خردادماه ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: بیش از 340 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل وجود دارد که قصد داریم این 12 میلیون قطعه بچه ماهی را که شامل قزل‌آلای رنگین‌کمان، آمور و کپور است، رهاسازی کرده و نسبت به پرورش آنها اقدام کنیم.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان گفت: انتظار می‌رود با این رهاسازی بچه ماهی‌ها پرورش و میزان تولید آبزیان در استان اردبیل افزایش پیدا کند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیش از 700 هزار تن سال گذشته تولید ماهی را در استان اردبیل شاهد بودیم که امسال تلاشمان بر این است در این زمینه 20 درصد افزایش تولید اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: تلاشمان بر این است تا یک شرایط متفاوتی را در تولید آبزیان با توجه به علاقمندی مردم به استفاده از گوشت ماهی به جای سایر گوشت‌ها فراهم بیاوریم تا آنها با خیال راحت و با کیفیت مناسب از ماهی و فرآورده‌های مختلف آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل، حمایت از سرمایه‌گذاران را در این حوزه با پرداخت تسهیلات مورد نیاز یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در این راستا بتوانیم یک حرکت مفید و مؤثر را در پرورش و تولید آبزیان شاهد و ناظر باشیم.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید