لزوم ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان ماهی در مازندران

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
لزوم ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان ماهی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران بر پیگیری جدی برای اهمیت ماهی در حفظ سلامتی و ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان مازندران تأکید کرد

حسینعلی رستمی در شهرستان ساری، اظهار کرد: مصرف مداوم آبزیان با پائین آوردن چربی‌های نامطلوب خون موجب کاهش سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین می‌تواند در کاهش ابتلا به آلزایمر و افسردگی‌ها موثر باشد.

وی با بیان اینکه ماهی سرشار از انواع ویتامین، پروتئین و اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 است، اضافه کرد: امگا 3 در رشد و تکامل مغز کودکان و سلول‌های شبکیه چشم در جنین و نوزادان ضروری است.

مدیرکل شیلات مازندران با تأکید بر اینکه مصرف ماهی به عنوان غذای سلامتی حداقل دو بار در هفته توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ مصرف آبزیان با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و نقش مصرف آبزیان در کاهش بیماری‌ها‌ بسیار مهم است.

این مسؤول ادامه داد: مصرف آبزیان از ابتلا به سرطان و فشارخون جلوگیری کرده و موجب کاهش کلسترول خون می‌شود.

رستمی با اعلام اینکه گوشت ماهی سرشار از ویتامین B است، اضافه کرد: این ماده غذایی، سطح ماده مخرب هموستئین را در بدن پائین آورده که افزایش آن در بدن موجب تخریب دیواره سرخ‌رگ‌ها و عروق قلبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف ماهی و آبزیان با حفظ تعادل فشار خون می‌تواند موجب کاهش سکته مغزی در بدن باشد، تصریح کرد: ماهی و میگو از منابع مهم سلنیوم است که مصرف آن در وعده غذایی خانواده‌ها می‌تواند موجب افزایش سیستم ایمنی انسان، بازسازی و ترمیم بخش‌های تخریب شده DNA،جلوگیری از تأثیر سموم بر کبد، حذف سلول‌های فرسوده و غیرعادی و افزایش کلسترول خوب خون HDL و کاهش کلسترول بد خون LDL شود.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: افرادی که دست‌کم یک بار در هفته ماهی استفاده می‌کنند درصد ابتلا به زوال عقلی در آنها کاهش یافته و اسیدهای چرب امگا 3 به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی و محافظت‌کنندگی عصبی با بهبود علائم شیزوفرنی همراه است.

رستمی به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی آبزیان در استان اشاره کرد و افزود: از اهداف این دوره‌ها مصرف آبزیان، آشنایی افراد با نحوه خرید و تشخیص ماهی خوب و سالم در بازار از بین ماهی‌های قابل دسترس، نحوه پخت و زمان مصرف ماهی و اهمیت حفظ محیط زیست در تولید ماهی است.

وی بر پیگیری جدی برای اهمیت ماهی در حفظ سلامتی و ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان مازندران تأکید کرد و گفت: با تمامی ادارات کل مازندران از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌ها، بهزیستی، آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها مکاتباتی از سوی اداره کل شیلات مازندران انجام شده تا با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اتحادیه‌های ماهیان گرمابی و سردآبی اتحادیه صیادی پره و کیلکا برای مصرف آبزیان (ماهی) غذای سلامتی به صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید