دوهزارمیلیارد ریال برای صنعت میگو پیش بینی شده است

چهار‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

دوهزارمیلیارد ریال برای صنعت میگو پیش بینی شده است
معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: امسال برای کمک به توسعه صنعت پرورش میگو درکشور دو هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه در گردش پیش بینی شده است
حسین عبدالحی روزچهارشنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا دربوشهر افزود: از این میزان 700 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی و یکهزار میلیارد ریال را بانک کشاورزی و مابقی از سوی خود صنعت تامین می شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال از سطح 9 هزار و200 هکتار سطح زیرکشت میگوی پرورشی دراستانهای بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و هرمزگان 30 هزار تن میگو تولید شود.
عبدالحی یادآورشد: پارسال از سطح هفت هزار و 500 هکتار 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد.

وی بیان کرد: همچنین برای حمایت از صنعت میگوی پرورشی درکشور امسال صندوق میگو با مسوولیت صندوق توسعه بخش کشاورزی راه اندازی می شود.

عبد الحی با بیان این که سطح فعال پرورش میگو دراستان بوشهر پنج هزار هکتار است، گفت: 30 هزارهکتار در این استان برای توسعه پرورش میگو شناسایی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به صادرات میگوی پرورشی ایران به خارج از کشور باید با تقویت بخش فرآوری و بسته بندی میگو و یافتن بازارهای هدف مشکل فروش این ماده غذایی برطرف شود.

معاون آبزی پروری شیلات ایران یادآورشد: 90 درصد تولید سال 92 به خارج از کشور صادر شد ولی در سال 93 به دلیل وجود برخی مشکلات صادرات به کندی انجام و 40 درصد محصول در بازارهای داخلی به فروش رفت.

عبدالحی با اشاره به ایجاد بازار فروش میگو در روسیه و امضای تفاهم نامه میان دوکشور دراین زمینه گفت: رییس جمهوری روسیه عوارض ورود آبزیان که 27 درصد بود را به میزان سه تا هفت درصد کاهش داده است که می تواند در توسعه صادرات میگوی پروشی ایران به این کشور موثر باشد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید