30 هزار تن ميگو امسال توليد مي‌شود

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

30 هزار تن ميگو امسال توليد مي‌شود
معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: از 9 هزار و200 هکتار اراضی میگوی پرورشی دراستانهای بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و هرمزگان امسال 30 هزار تن میگو تولید می شود.
حسین عبدالحی در جشنواره روز ملی خلیج فارس در بوشهر، این استان را مستعد پرورش آبزیان دانست و اظهار داشت: سطح فعال پرورش میگو دراستان بوشهر پنج هزار هکتار است و 30 هزارهکتار در این استان برای توسعه پرورش میگو شناسایی شده است.
وی اعلام کرد : با توجه به صادرات میگوی پرورشی ایران به خارج از کشور باید با تقویت بخش فرآوری و بسته بندی میگو و یافتن بازارهای هدف مشکل فروش این ماده غذایی برطرف شود.
معاون آبزی پروری شیلات ایران با بیان اینکه 90 درصد تولید میگوی سال 92 به خارج از کشور صادر شد ، افزود: در سال 93 به دلیل وجود برخی مشکلات صادرات به کندی انجام شد و 40 درصد محصول در بازارهای داخلی به فروش رفت.
عبدالحی گفت: امسال برای کمک به توسعه صنعت پرورش میگو درکشور دو هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه در گردش پیش بینی شده است.
وی افزود: از این میزان 700 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی و یک هزار میلیارد ریال را بانک کشاورزی و بقیه از سوی خود صنعت تامین می شود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید