وجود 32 مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی در سمنان

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۵ بازدید

وجود 32 مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی در سمنان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از وجود 32 مزرعه پرورش ماهیان گرم و سرد آبی در این شهرستان خبر داد.
ایرج ذوالفقاری اظهارکرد: این مزارع پرورش ماهی پارسال 65 تن گوشت ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.
وی با بیان اینکه عمده تولید ماهی شهرستان از ماهیان گرم آبی است، افزود: طی یکسال اخیر در شهرستان سمنان 15 تن ماهی سرد آبی که عمدتا از نوع قزل‌آلا بوده و 50 تن انواع ماهیان گرم آبی شامل آمور، کپور و فیتوفاک پرورش و عرضه شده است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان به سرانه پایین مصرف ماهی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی در همین راستا و با هدف افزایش سرانه مصرف ماهی دوره‌های آموزشی در سطح شهرستان برگزار کرده است.

ذوالفقاری از برگزاری یک دوره آموزشی- ترویجی "طبخ آبزیان"به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی و ترغیب شهروندان به مصرف این گوشت سالم خبر داد و تصریح‌کرد: این دوره ترویجی با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان سمنان و با حضور شماری از بانوان سمنانی در سرای محله گلستان سمنان برگزار شد.

وی بر ضرورت قرارگرفتن بیشتر ماهی در سبدغذایی خانوارها تاکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی جهادکشاورزی با هدف ارتقاء فرهنگ مصرف و ترویج غذاهای سالم، افزایش مصرف سرانه ماهی در خانوارها، عرضه مستقیم تولیدات تولیدکنندگان و ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان ماهی در شهرستان برگزار شد.

وی همچنین از برپایی دوره‌های آموزشی در سال جاری خبر داد و افزود: این دوره‌ها در موضوعات متنوع و در راستای اشاعه مصرف تولیدات داخلی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید