گسترش همکاری های ایران و مجارستان در حوزه علوم شیلاتی

پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

گسترش همکاری های ایران و مجارستان در حوزه علوم شیلاتی
در سفر هیات علمی مجارستان به ایران راهکارهای توسعه همکاری های تحقیقاتی بین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و موسسه تحقیقات شیلات و آبزی پروری مجارستان بررسی می‌شود.
در راستای توسعه همکاری های بین المللی از سال گذشته، موضوع همکاریهای علمی فنی فیمابین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و موسسه تحقیقات شیلات و آبزی پروری مجارستان (HAKI) در دستور کار موسسه قرار دارد. مجارستان در زمینه های مختلف علوم کشاورزی به خصوص شیلات پیشرفت های درخور توجهی داشته است.
در همین راستا و با توجه به اعلام آمادگی مرکز ملی تحقیقات و نوآوری کشاورزی مجارستان (NARIC) و با توجه به هماهنگیهای انجام شده، مقدمات سفر Barnaba jene - رئیس مرکز - و Denes Gal - رئیس موسسه تحقیقات شیلات و آبزی پروری مجارستان - به منظور بازدید و مذاکره با این موسسه و برخی دیگر از موسسات تحقیقات کشاورزی فراهم شده است.
در بدو ورود در روز شنبه، هیأت مجارستانی با دکتر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ملاقات خواهند داشت و در ادامه مطابق یک برنامه زمان بندی شده نشست های کارشناسی و بازدیدها آغاز خواهد شد.
در طول سفر چهار روزه هیات، دکتر گال به طور اختصاصی چند جلسه کاری در موسسه (تهران) و بازدیدهای کارشناسی نیز از پژوهشکده های تابعه موسسه از جمله پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری شمال کشور، مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان و انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری در گیلان خواهد داشت. رییس مرکز ملی تحقیقات و نوآوری کشاورزی مجارستان هم با هماهنگی اداره کل روابط علمی و همکاریهای بین المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازدیدهایی از موسسات تحقیقاتی مختلف تابعه سازمان خواهد داشت.

همچنین قرار است، روز آخر ضمن برگزاری یک نشست فنی برای جمع بندی موضوعات مهم، یادداشت تفاهم همکاری فیمابین دکتر پورکاظمی از طرف موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و دکتر گال از طرف موسسه تحقیقات شیلات و آبزی پروری مجارستان - وابسته به مرکز ملی تحقیقات و نوآوری کشاورزی مجارستان - به امضاء برسد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید