برگزاري نمايشگاه بين المللي دريايي کشورهاي اسلامي در تهران

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

برگزاري نمايشگاه بين المللي دريايي کشورهاي اسلامي در تهران
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی در تهران خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه نقش موثری در معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه دریایی کشور دارد.
جلیل اسلامی افزود: نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی می تواند علاوه بر نقش موثری که در شناسایی ظرفیت های دریایی دارد، موجب همکاری، تعامل و تلاش گروهی ارگان های ذیربط دریایی کشور و بخش خصوصی شود.
نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی از 16 تا 19 خرداد با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان های مختلف بین المللی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.
این نمایشگاه شامل بخش های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی ، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی ، الکترونیک و مخابرات ، گردشگری و تفریحات دریایی ، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی ، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان ، تجسس و نجات دریایی ، دانشگاه ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن ها و اتحادیه ها و کارگاه های آموزشی است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امیدواریم چنین نمایشگاه هایی در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه در جهان اسلام ، موجب افزایش رقابت پذیری این صنعت در عرصه بین المللی و ارتباط با پیشگامان دریایی جهان شود و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم آورد. اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های کاری و عملیاتی وزارت راه و شهرسازی، نگاه راهبردی به توسعه فعالیت های دریایی ، تاکید بر « اقتصاد دریا پایه» و همچنین گسترش اثار مثبت پیرامونی توسعه فعالیت های بندری در تحرک بخشی به سواحل و شهرهای بندری، است. معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد : سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می کند تا با هماهنگی دیگر سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی،زمینه تحقق برنامه محوری اقتصاد دریا پایه را با مشارکت حداکثری بخش خصوصی، بیش از پیش فراهم آورد.
اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه و موجود حوزه دریائی کشور گفت: منابع و ذخایر غنی انرژی در دریا و وجود بیش از 200 بندر بزرگ و کوچک بازرگانی ، نفتی و صیادی و همچنین یازده بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با ظرفیت حدود 190 میلیون تن جابجایی کالا و تسهیلات، نقش ممتازی را برای توسعه فعالیتهای دریانوردی کشور فرآهم آورده است.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در پایان افزود: این پتانسیل ها و ظرفیت ها همچنین موجب شکل گیری کشتیرانی، صنایع دریایی ساحلی و فراساحلی، گردشگری، مسافری و غیره در سطح منطقه ای و فرا منطقه ای شده است که بهره برداری بهینه از آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور به ویژه در دوران پساتحریم می تواند موجب جهش عظیم اقتصادی در حوزه دریایی شود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید