اجرای آسان و کم هزینه بودن پرورش ماهی در قفس

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

اجرای آسان و کم هزینه بودن پرورش ماهی در قفس
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : این سیستم به دلیل اجرای آسان و کم هزینه بودن و نیز نیاز کم نیروی انسانی و برق دارای مزایای بسیاری است و به همین دلیل قابلیت رشد سریع را دارا بوده و از منابع آبی مستعد استان می‌توان به سد حسنلو، شهدای سلماس، شهید قنبری و دریاچه پشت سد ارس اشاره کرد.
محمد شیرولیلو به اقدامات انجام شده در راستای پرورش ماهی در قفس در استان اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی در قفس از سه سال قبل در استان شروع شده و با توجه به نوپا بودن این صنعت فعلا حرکت آن کند بوده ولی با تمهیدات انجام گرفته از قبیل ارائه تسهیلات بانکی و خدمات کارشناسی امید است سرعت رشد آن در کوتاه‌مدت زیاد شود
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد: دو گروه ماهی سردآبی قزل‌آلا و گرمابی شامل کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد و ماهیان زینتی در آذربایجان غربی پرورش داده می‌شوند.

وی گفت: غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی عمدتا از داخل استان تهیه می‌شود و در صورت نیاز در داخل کشور کل مواد اولیه مورد نیاز آبزی‌پروری قابل تامین است ضمنا غذای غذای ماهی توسط شرکت‌های متعددی در داخل کشور تولید می‌شود و پرورش‌دهندگان مجازند از هر کارخانه‌ای که رضایت داشته باشند تهیه و خرید کنند.

شیرولیلو خاطرنشان کرد: صنایع متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم در زمینه شیلات فعالیت دارند از جمله عمل‌آوری، بسته‌بندی ماهی، شاه میگو، تولید خوراک آبزیان، تولید لوازم و ادوات پرورش، صید و حمل و نقل و پیش‌بینی می‌شود طی برنامه پنج ساله صنایع اختصاصی شیلات در استان مطابق نیاز توسعه یابد.

مدیر شیلات و آبزیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد 50 فقره انواع موافقت‌نامه صادر شود، ادامه داد: برای این کار بازدیدهای کارشناسی و کمیسیون‌های صدور پروانه به طور مرتب و مستمر فعالیت می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید