تاکيد رييس شيلات ايران بر افزايش صادرات محصولات شيلاتي

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تاکيد رييس شيلات ايران بر افزايش صادرات محصولات شيلاتي
رییس سازمان شیلات ایران در نشست های جداگانه با فعالان بخش آبزی پروری در چابهار ، به بررسی نیازها و درخواست های فعالان این بخش ها پرداخت
دکتر صالحی در این نشست ها با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفیت محصولات شیلاتی و آبزی پروری افزود : تولید و صید با کیفیت و فرآوری و انتقال مناسب آن به بازارهای جهانی می تواند ، ارز آوری مناسب و شکوفایی صنایع شیلاتی را درمنطقه به همراه داشته باشد.
وی اقتصادی بودن طرح های آبزی پروری را مورد تاکید قرارداد و گفت: از این پس مزارع کوچک میگو واگذار نمی شود تا فعالان این عرصه با فعالیت در اراضی وسیعی از 20 هکتار بتوانند درآمد و اشتغال زایی مناسب تری را در قالب طرح های بزرگ به همراه داشته باشند.
رییس سازمان شیلات ایران در جمع مجموعه صید و صیادی جنوب استان هم با اشاره به اینکه در حال حاضر140 کارخانه تن ماهی در کشور فعال است گفت: سواحل استان سیستان وبلوچستان در خصوص تامین ماهی تن این کارخانه ها از قابلیت ویژه ای برخوردار هستند.
دکتر صالحی افزود: با توجه به قابلیت ویژه سواحل مکران در صید تن ماهیان از آبهای دور، لازم است تا بورس تن ماهیان با همکاری سازمان ها و ادارات مربوطه در چابهار تاسیس شود تا این محصولات مهم به قیمت واقعی خود در بازارها دست یابد.
رییس سازمان شیلات ایران گفت: 400میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و مکانیزه کردن شناورها وصید در نظر گرفته شده که در صورت جذب این اعتبار می توانیم رقم یاد شده را افزایش دهیم.
در این جلسه ، نمایندگان جامعه صید و صیادی و آبزی پروری هم خواستار توجه ویژه بر حمایت از سرمایه گذاران ، تخصیص یارانه برای فعالیت جامعه صیادی و افزایش اعتبارات مورد نیاز شد
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید