۲۲۰۰ صیاد بوشهری تورهای خود را برای صید میگو به دریا انداختند

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

۲۲۰۰ صیاد بوشهری تورهای خود را برای صید میگو به دریا انداختند
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با تعیین آزادسازی صید میگو از ۵ مرداد برای قایق‌های صیادی در استان بوشهر، ۲ هزار و ۲۰۰ صیاد تورهای خود را برای صید میگو راهی دریا کردند
حسین بهمنیاری در بوشهر، با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر آغاز شد، اظهار داشت: صید میگو برای قایق‌ها از 5 مرداد و برای لنج‌های صیادی از 7 مرداد تعیین شده است.
وی با اشاره به این که در استان بوشهر یک‌ هزار و 500 قایق صیادی ثبت شده است، تصریح کرد: 740 شناور و قایق در استان بوشهر دارای مجوز صید هستند که صبح امروز برای صید میگو راهی دریا شدند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: مجوز صید قایق‌های صیادی یک‌ روزه است و هر قایق مجاز است همان روزی که برای صید میگو راهی دریا می‌شود تا شب همان روز در اسکله پهلو بگیرد و صید خود را تخلیه کند.

بهمنیاری با بیان اینکه لنج‌های صیادی استان بوشهر از 7 مرداد برای صید میگو راهی دریا می‌شوند، گفت: در استان بوشهر 490 لنج صیادی دارای مجوز صید هستند که از 7 مرداد برای صید میگو به دریا سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجوز صید لنج‌های صیادی 4 تا 5 روز است، تصریح کرد: در هر لنج‌‌ صیادی 7 تا 9 نفر صیاد فعالیت می‌کند و در قایق‌ها نیز 2 تا 3 نفر مشفول فعالیت صیادی می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در عمق کمتر از 5 متر دریا ممنوع است، گفت: درمحدوده آب‌های ساحلی بوشهر روبروی نیروگاه اتمی تا بندر دلوار در عمق کمتر از پنج متر و اطراف مطاف بندر دیر کمتر از عمق 10 متر دریا صید ممنوع است.

بهمنیاری با اشاره به مناطق ممنوعه صید میگو دراستان بوشهر، بیان کرد: مناطق منگف، یرول، دیر، خارگو و گناوه، مناطق ساحلی روبروی نیروگاه اتمی بوشهر تا بندر دلوار در تنگستان و اطراف مطاف در شهرستان دیر برای حفاظت از نوزادان میگوصید ممنوع است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید