اختصاص بخشی از جرایم قاچاق سوخت به بازسازی ذخایر آبزیان

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

اختصاص بخشی از جرایم قاچاق سوخت به بازسازی ذخایر آبزیان
مدیرکل شیلات هرمزگان خواستار اختصاص بخشی از جرایم قاچاق سوخت به بازسازی ذخایر آبزیان شد.
سید پرویز محبی در دومین جلسه ستاد توسعه استان هرمزگان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران،استاندار هرمزگان، معاونین رئیس سازمان شیلات ایران،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان برگزار شد گفت: اختصاص بخشی از جرایم قاچاق سوخت به باز سازی ذخایر آبزیان کمکی شایانی به این مهم می کند.
محبی گفت :تکثیر و پرورش میگو،پرورش ماهیان گرمابی در منابع آبی،تکثیر و پرورش ماهیان دریایی از مهمترین پتانسیل های شیلات در حوزه آبزی پروری است .
مدیر کل شیلات هرمزگان لایروبی کانال های آبرسان و زهکش، آسفالت راه دسترسی ، تعویض و احداث دریچه های یک طرفه، برق رسانی ،آسفالت راه دسترسی، آب شرب ، احداث دریچه یکطرفه و احداث سیل بند را از مهمترین مشکلات زیربنایی سایت های پرورش میگوی در حال بهره برداری خواند.

محبی با اشاره به برنامه توسعه بیش از پیش مکانیزاسیون در مزارع پرورش میگو استان هرمزگان( به ویژه دستگاه های غذاپاش و هواده) گفت: پیش بینی می شود: با زیر کشت رفتن بیش از سه هزار و ۲۷۰ هکتار ،بالغ بر ۹هزار تن تولید میگوی پرورشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان پتانسل مناسبی برای پرورش ماهی تیلاپیا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی دارد گفت:وجود تعداد قابل توجهی استخرذخیره آب کشاورزی جهت تامین آب مورد نیاز باغات و زمینهای کشاورزی در شهرستانهای غیر ساحلی ،عدم ارتباط آب خروجی این مخازن با آبهای جاری و همچنین آبهای آزاد ،فراهم بودن شرایط مناسب جهت پرورش ماهی گونه تیلاپیا بدون هر گونه مشکلات زیست محیطی از مهمترین دلایل این مهم است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این استان ظرفیت تولید بیش از ۹۰ هزار تن ماهی در قفس را دارد گفت: تا کنون بیش از ۱۱ مجوز در راستای پرورش ماهی در قفس و با ظرفیتی کلی ۲۱هزار و ۸۰۰ تن و همچنین سه مجوز تکثیر ماهیان دریایی با ظرفیت تولید ۳۵ میلیون عدد ماهی صادر شده است.

محبی توسعه صید سطح زیان ریز، صید فانوس ماهیان، حفاظت وبازسازی ذخایرآبزیان،اجرای طرحهای توسعه شیلات در جزایر وسواحل مکران، افزایش آلودگی های زیست محیطی ، حفاظت وبازسازی ذخایرآبزیان،توسعه صید سطح زیان ریز،صید فانوس ماهیان از مهمترین مسایل ژیش روی حوزه صیاد ی هرمزگان خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان بكارگيري روش هاي نوين فرآوري و بسته بندي آبزيان، با تاكيد بر ارزش افزوده بالا،توليد محصولات و فرآورده هاي جديد و متنوع از آبزيان براساس نياز مصرف كنندگان و تقاضاي بازار واصلاح ساختار بسته بندي در راستاي كاهش ضايعات وحفظ كيفيت محصولات از مهترین برنامه های شیلات هرمزگان خواند.

محبی با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت های شیلات استان و چشم انداز ترسیم شده متأسفانه بدلایل مختلف از نیروی انسانی کافی که به عنوان سرمایه هر سازمان تلقی می شود محروم بوده و از تعداد ۴۶۵ پست مصوب تنها ۱۶۹ پست این اداره کل، با تصدی است گفت : برای دستیابی و محقق شدن هدف گذاری های انجام شده لازم است مساعدت ویژه در جهت رفع هرچه سریعتر مشکل کمبود نیروی انسانی شیلات هرمزگان صورت پذیرد.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید