مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خوزستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خوزستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان از نظر زیرساختی به اتمام رسیده و در پایان سال شاهد بهره برداری این پروژه هستیم.
سید عبدالرحیم مغینمی امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان خوزستان در مباحث صید و صیادی به دلیل بهره مندی از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سواحل متعدد صاحب نام است ولی متأسفانه به دلیل کاهش دبی آب، خشکسالی‌ها، سدسازی ها و آلودگی‌های منابع آب تقریبأ ذخایر استان در منابع آب‌های طبیعی و رودخانه‌ها رو به کاهش رفته است.
وی افزود: به دلیل این مشکلات باید استان به سمت آبزی پروری روی آورد که خوشبختانه این صنعت در خوزستان به خوبی با توجه به روند جهانی و کشوری پیش رفته است.
مدیرکل شیلات استان خوزستان بیان کرد: اکنون در بخش‌های زیر دریا بیش از 50 هزار تن تولید ماهیان دریایی و 50 هزار تن ماهیان پرورشی را داریم که امسال در کل بیش از 105 هزار تن مجموع محصولات آبزی پروری را در کشور داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی به منظور توسعه شیلات استان پیش بینی شده است که خلاء کاهش تولید آبزیان در منابع آب‌های طبیعی را جبران می‌کند، گفت: پروژه فاز دوم آزادگان از نظر زیر ساختی 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با مشارکت مردم و سرمایه گذاری دولت انجام شده و بیش از 3 هزار اشتغال در این پروژه و تولید20 هزار تن ماهی پیش بینی شده است.

مغینمی افزود: فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان از نظر زیرساختی به اتمام رسیده و در پایان سال شاهد بهره برداری این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه صادرات آبزیان استان خوزستان بیش از 30 هزار تن بوده و آبزیان به کشورها ی عراق و همسایه صادر شده‌اند، بیان کرد: در سال93 رکورد تولید در هکتار و میانگین تولید در هکتار را در صنعت پرورش میگو به خوزستان تعلق گرفت.

مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: مسائل مربوط به میگو و چوئبده آبادان به دلیل بیماری و سرمازدگی و مشکلات چند ساله ای که داشت برطرف شده و اکنون سایت احیا شده و مردم در حال سرمایه گذاری در این مکان هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 2 هزار هکتار از مزارع پرورش میگو در هندیجان و چوئبده مجددأ بازسازی شد و به مردم واگذار می‌شود، عنوان کرد: از اقدامات امسال تشکیل ستاد توسعه شیلات به ریاست استاندار خوزستان و دستگاه های مربوطه بوده است و اکنون در حال تکمیل سند توسعه شیلات استان خوزستان هستیم.

مغینمی درباره صنعت خاویار استان گفت: در صنعت خاویار رشد قابل توجهی داشته‌ایم به طوری که بیش از یکصد تن گوشت و 10 کیلو گرم خاویار برداشت شده و با توجه به مجوز هایی که برای این صنعت در استان صادر شده نوید پیشرفت و تحول جدیدی را می دهیم.

وی افزود: در بحث تکثیر گونه‌های دریای با توجه به تکنولوژی های پیچیده ای که در این زمینه وجود دارد استان توانسته موفقیت‌های بزرگی را کسب کند و برای تولید بیشتر ماهیانی مانند هامور، زبیدی، شانک و حلوا سفید کار شده و موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید