صندوق ملی توسعه‌ میگو در کشور راه‌اندازی می‌شود

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

صندوق ملی توسعه‌ میگو در کشور راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای حمایت از فعالان حوزه پرورش میگو صندوق ملی توسعه‌ میگو در کشور راه‌اندازی می‌شود.
حسن صالحی در نشست با پرورش‌دهندگان میگو در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در پرورش میگو در کشور پیشرو است اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های گذشته با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور قطب تولید این آبزی بود.
وی با بیان اینکه سال قبل در استان بوشهر 14 هزار و300 تن میگوی پرورشی تولید شد گفت: امسال استان بوشهربا توجه به بروز بیماری لکه سفید با کاهش تولید مواجه شد.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: بیشترین میگوی تولید شده پرورشی در هرمزگان، گلستان و سیستان تولید شده و دو استان خوزستان و بوشهر با کاهش تولید مواجه شدند.

صالحی با اشاره به کاهش 40 درصد تولید میگو در استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود به سبب گسترش بیماری لکه سفید امسال تولید میگو در اراضی پرورشی به 8 هزار و 500 تن برسد که نسبت به سال قبل با کاهش 40 درصدی روبه‌رو است.

وی از راه‌اندازی صندوق ملی توسعه‌ میگو خبرداد و افزود: برای حمایت از فعالان حوزه پرورش میگو صندوق ملی توسعه‌ میگو راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: صندوق ملی توسعه میگوی کشور برای جبران کم‌کاری بانک‌ها در راستای حمایت از پرورش‌دهندگان میگو راه‌اندازی می‌شود.

صالحی با بیان اینکه صندوق توسعه میگوی کشور در برنامه‌ ششم توسعه تشکیل می‌شود گفت: این صندوق 49 درصد منابع مالی آن را دولت 51 درصد منابع آن هم مردم تامین می‌کنند.

وی باتاکید بر حمایت از پرورش دهندگان خسارت دیده استان بوشهر افزود: باید از پرورش‌دهندگانی که بیشتر آسیب دیده‌اند حمایت شود و برای آینده هم باید با همکاری نهادهای مرتبط مانند جهادکشاورزی، شیلات و دامپزشکی از بخش خصوصی و تعاونی برای تولید مولد با استانداردهای خاص و جهانی حمایت کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اصلاح‌نژاد مولدان و تکثیر میگوی عاری از بیماری را یکی از برنامه‌های مهم سال آینده سازمان شیلات کشور دانست و گفت: برای تحقق این مهم خوشبختانه آزمایشگاه و پژوهشگاه این طرح در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

صالحی با بیان اینکه مدیریت مجتمع‌های پرورشی میگو باید یکپارچه و زنجیره‌ای شود افزود: پرورش میگو باید دارای زنجیره کامل شامل تولید مولد، پرورش، تکثیر، فرآوری و بازاریابی و صادرات باشد تا زمینه رونق این صنعت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد که امسال بین 15 تا 18 هزار تن میگو در کشور تولید شود
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید