بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی دریاچه پشت سد آغ‌چای

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی دریاچه پشت سد آغ‌چای
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی دریاچه پشت سد آغ‌چای این استان تا پایان امسال خبر داد.
محمد شیرولیلو ادر ارومیه با اشاره به پرورش انواع آبزیان در آذربایجان غربی، اظهار کرد: آذربایجان غربی در زمینه تولید و پرورش انواع آبزیان در سال‌های اخیر فعالیت رو به رشدی را دارد.
وی با اشاره به تولید انواع ماهیان گرم‌آبی، سردآبی، قزل‌آلا، ماهی سوف و ماهی ماش، از تولید 16 هزار و 527 تن انواع ماهی در استان آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد و افزود: پرورش این نوع ماهیان تاثیر زیادی در اقتصاد استان دارد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از بزرگترین طرح‌های پرورش ماهی در استان احداث مجتمع ماهیان سردآبی پشت سدآغ‌چای در چایپاره است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که انجام می‌شود امسال مراحل اجرایی این طرح به اتمام رسیده و شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می‌کند، اظهار کرد: به طور متوسط ظرفیت تولید ماهی در مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پشت سد آغ‌چای 400 تن در سال است.

ولیلو با بیان اینکه در صورت موفقیت، این طرح توسعه یافته و میزان تولید به 11 تن در سال می‌رسد، گفت: برای اجرای این طرح که حدود سه سال به طول انجامیده، 11 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال و تولید آبزیان در استان، از فعالیت 543 مرکز پرورش، تولید و عرضه انواع آبزیان در استان خبر داد و افزود: 2 هزار و 40 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه مشغول به کار هستند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید