اداره شیلات بروجرد از جهاد کشاورزی مستقل شد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

اداره شیلات بروجرد از جهاد کشاورزی مستقل شد
رییس اداره شیلات شهرستان بروجرد گفت: در راستای ارتقا سطح تشکیلاتی شیلات لرستان به اداره کل ، اداره شیلات بروجرد نیز از مدیریت جهاد کشاورزی مستقل شد .
غلامحسین اکبری افزود: شیلات بروجرد هم اکنون دارای 33 مزرعه فعال پرورش ماهی سردآبی، یک مزرعه فعال ماهیان گرم آبی ،یک مزرعه فعال ماهیان خاویاری و دو مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی است.
وی وجود دو کارگاه تولید انواع ماهیان تزیین و 35 باب مراکز عرضه فروش ماهی و 11 فروشگاه عرضه ماهیان تزیین آکواریوم را از دیگر مراکز تحت پوشش دانست.
اکبری افزود: مصرف سرانه ماهی در شهرستان بروجرد 8/5کیلو گرم است که نسبت به سرانه استان که 8/4 است بیشتر و نسبت به کشور که 9 کیلو گرم است کمتر است.

وی فرهنگ سازی در راستای مصرف بشتر ماهی در سبد غذایی خانواده ها را یکی از برنامه های سالجاری این اداره عنوان کرد.

وی تاکید کرد: 90 درصد مزارع پرورش ماهی سردآبی در شهرستان بروجرد است که ماهی ریزی کرده که تا پایان امسال یک هزارو 500تن تولید گوشت ماهی خواهیم داشت.

وی مجموع تولید ماهی از کارگاههای تولید ماهی سردآبی را در سه ماهه اول امسال بیش از 120هزار قطعه ماهی تزیینی عنوان کرد .

وی اضافه کرد: مهمترین برنامه اداره شیلات بروجرد در سالجاری ایجاد بازار فروش مواد پروتینی با محوریت ماهی است که شهروندی به هنگام ورود به این بازاربتواند مجموع مایحتاج پروتینی خود شامل مرغ و گوشت و ماهی را به صورت سالم و کنترل شده تامین نماید.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید