پیش بینی برداشت 900تن میگو از سایت گمیشان

چهار‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

پیش بینی برداشت 900تن میگو از سایت گمیشان
مدیرکل شیلات گلستان از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورشی گمیشان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 900 تن میگو در این سایت تولید و برداشت شود.
سید جواد قدس علوی روز چهارشنبه اظهار داشت: همچنین پیش بینی می شود 80 میلیون بچه میگو ذخیره سازی شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی خواهد داشت.
وی با اشاره به سطح مفید زیرکشت میگو در استان گلستان تصریح کرد: امسال 18 مزرعه با سطح مفید 350 هکتار زیر کشت می رود.
مدیرکل شیلات گلستان دوره پرورش میگو را از خرداد تا مهر ماه اعلام کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 216 هکتار از استخرهای مجتمع پرورش میگو آبگیری شده و در سطح 98 هکتار نیز 22 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

به گفته وی با توجه به رشد دو برابری ذخیره سازی بچه میگو در سال جاری، انتظار رشد چشمگیر برداشت میگو در استان وجود دارد.

قدس علوی اضافه کرد: همچنین احداث کانال جدید و انتقال آب از دریا (خزر) و استفاده از سیستم هوادهی زمینه تولید خوبی را در مجتمع پرورش میگو گلستان فراهم کرده است.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: در سال گذشته تعداد 50 میلیون قطعه پست لارو ذخیره سازی و 481 تن میگو در سایت گمیشان تولید شد.

وی با یادآوری اشتغالزایی ایجاد شده در سایت میگوی گمیشان گفت: در مجتمع پرورش میگوی این شهرستان بطور مستقیم و غیرمستقیم بیش از 500 نفر مشغول بکار شده اند.

به گفته قدس علوی، در هر هکتار با استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم هوادهی بالغ بر سه تن و بدون سیستم هوادهی 2/4 تن تولید می شود و پروش میگو برای آبزی پروران کاملا اقتصادی می باشد.

وی ادامه داد که امسال برای اولین بار بطور مستقیم آب مورد نیاز جهت ذخیره سازی از دریا وارد مجتمع شده و با احداث کانال بطول 12/5 کیلومتر آبرسانی به مجتمع پرورش میگو تسهیل شده است.

گلستان از استان های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون بر 500 نفر در امر پرورش، فرآوری و بسته بندی این محصول مشغول به کار هستند.

میگو در سایت گمیشان در شمال غرب استان گلستان پرورش داده می شود، میگوهای تولیدی این مجتمع بیشتر در سه کارگاه واقع در بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.

بخشی از میگوهای تولیدی سایت گلستان صادر و بخشی از آن نیز به بازار مصرف این استان ودیگر مناطق کشور عرضه می گردد.

گمیشان با افزون بر 60 هزار نفر در شمال غرب گلستان و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید