اسکله‌‌های استان بوشهر ایمن‌سازی می‌شود

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اسکله‌‌های استان بوشهر ایمن‌سازی می‌شود
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ایمنی اسکله‌های استان بوشهر مورد توجه قرار دارد به‌گونه‌ای که امسال اعتبارات مورد نیاز ارتقا ایمنی اسکله‌های صیادی و تجاری تخصیص می‌یابد.
سیدمحمدحسن باستی صبح امروز در نشست مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه مهمی در حوزه شناوری و دریانوردی است اظهار داشت: از 10 شهرستان استان بوشهر 8 شهرستان آن ساحلی است که دراین 8 شهرستان بیش از 14 اسکله صیادی و تجاری است.
وی با بیان اینکه شش هزار شناور درآبهای استان بوشهر تردد دارند تصریح کرد: بی توجهی به بیمه شناورها مشکلاتی را برای صاحبان شناورها در زمان بروز بحران و واقعه فراهم می‌کند.
باستی به حادثه آتش‌سوزی در اسکله بندر دیر پرداخت و با بیان اینکه دراین حادثه 18 شناور صیادی و تجاری درآتش سوختند بیان کرد: در حادثه آتش سوزی اسکله بندر دیر 18 شناور به طور کامل در آتش سوختند اما هیچکدام ازاین شناورها بیمه نبودند و این در حالی است که دولت نمی‌تواند هیچ کمکی به صاحبان شناورها داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر توجه به بیمه اجباری شناورها دراستان بوشهر تصریح کرد: تبدیل بیمه اجباری شناورها در گذشته به بیمه اختیاری مشکلاتی را برای این شناورها فراهم کرده که لازم است در این حوزه چاره‌اند یشی شود.

وی تاکید کرد: همه شناورهای صیادی و تجاری استان بوشهر باید الزاما بیمه شوند و هیچ شناوری بدون بیمه حق تردد در آب‌های این استان ندارد.

باستی با بیان اینکه هفت شهر بندری استان بوشهر دارای امکانات اطفای حریق ثابت و مانیتورینگ هستند افزود: برای افزایش ایمنی در بنادر استان بوشهر باید راهکارهای لازم ارائه شود که نصب شبکه اطفا حریق ازآن جمله است.

معاون استانداربوشهر با بیان اینکه اکنون سه بندر استان بوشهر از امکانات ایمنی اطفا حریق بی بهره هستند گفت: در این سه شهر بندری استان بوشهر ضمن ارائه یک برنامه زمان‌بندی مدون نسبت به برگزاری مانور اطفای حریق اقدام شود.

وی با تاکید بر افزایش ایمنی اسکله‌های استان بوشهر گفت: با توجه به وجود شناورهای زیادی در اسکله‌های استان بوشهر وجود باید ایمنی این اسکله‌ها افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: ایمنی اسکله‌های استان بوشهر مورد توجه قرار دارد بگونه‌ای که امسال اعتبارات مورد نیاز ارتقا ایمنی اسکله‌های صیادی و تجاری تخصیص می‌یابد.

باستی بر پاکسازی اسکله بندر دیر تاکید کرد و افزود:برای پاکسازی اسکله بندر دیر باید برنامه مشخصی از سوی شیلات و اداره بنادر و دریانوردی تدوین شود و از همه ظرفیت و امکانات برای پاکسازی این اسکله استفاده شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید