پرورش میگو در دستور کار شیلات ایلام است

پنج‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

پرورش میگو در دستور کار شیلات ایلام است
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با وجود رغبت اندک مردم استان برای مصرف میگو، اما پرورش این آبزی مفید در دستور کار شیلات استان قرار دارد
فتح الله سلیمانی روز پنجشنبه اظهار کرد: تنها یک نوع میگوی سازگار با آب شیرین در استان ایلام به صورت آزمایشی در حال رشد و تکثیر است که در صورت موفقیت طرح و رغبت کشاورزان این طرح در سطح وسیع تری گسترش می یابد.
وی افزود: برخلاف ماهی، پرورش و نگهداری از میگو دارای شرایط خاصی است که نیاز به مزرعه بزرگ و تخصیص مقدار آب بیشتر دارد، در حالیکه ماهی را به صورت تلفیقی می توان حتی در کانال های آبرسان کشت محصولی چون برنج نیز پرورش داد
وی ادامه داد: بیشتر انواع میگوی پرورشی کشور از نوع میگوی سازگار با آب شور است که در کنار دریا و دریاچه های موجود در کشور پرورش می یابد و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص استان تنها گونه ای از میگوی آب شیرین در ایلام رشد می کند.

سلیمانی یادآور شد: هم اکنون در دو شهرستان مهران و دره شهر برای نخستین بار و به صورت آزمایشی 100 قطعه لار و میگو در حال پرورش است که مدت زمان تکامل این لارها چهار ماه است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های شیلات استان برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی برای بهره برداران و متقاضیان پرورش میگو است که به صورت عملی و علمی با روش های نوین پرورش این آبزی آشنا شوند و نیز فرهنگ مصرف آن در جامعه افزایش یابد.

میگو این آبزی کوچک در استان ایلام نسبت به ماهی از طرفداران و مصرف کنندگان اندکی برخوردار است که معرفی خواص بسیار مفید آن و افزایش میزان مصرف آن در بین خانواده های ایلامی نیاز به فرهنگ سازی وسیع دارد.

میگو دارای خواص گوناگونی است که برای مداوای بیماری هایی چون فشارخون، آلزایمر، کم خونی، منبع پروتئین و کلسترول مفید است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید