خطر تعطیلی ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

خطر تعطیلی ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند
شاهد ۶۰ درصد بیکاری افراد شاغل در این بخش هستیم و تولید ماهی استان نیز ۶۰ درصد کاهش یافته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور، داشتن 3 رودخانه زهره، مارون و بشار ، سدهای بزرگ و خاک حاصلخیز هنوز حرفی برای گفتن در بخش کشاورزی نداشته است به طوری که بیش از 50 هزار تن از گندم مورد نیاز این استان سالانه وارد می‌شود.
مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد در حال ورشکستگی و نابودی است

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد در بخش شیلات نیز به تسنیم گفت: بیماری‌های شیوع شده مزارع پرورش ماهی چند سال اخیر بیش از 50 میلیارد تومان به سرمایه‌گذاران این بخش خسارت وارد کرده است

صادق شریفی می‌گوید: با این شرایط شاهد 60 درصد بیکاری افراد شاغل در این بخش هستیم و تولید ماهی استان نیز 60 درصد کاهش یافته و البته در این شرایط انتظار کمک بلاعوض از دولت نداریم ولی باید برای رفع مشکلات موجود کمک کند.

وی عنوان کرد: انتظار داریم اعتبارات لازم به بخش شیلات جهت راه اندازی مزارع و مکانیزاسیون اختصاص داده شود.

شریفی افزود: سال گذشته 50 پرونده ایجاد مزرعه جدید پرورش ماهی با طی مراحل قانونی تکمیل شده ولی هنوز در شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد منتظر تصمیم کمیسیون تخصیص آب مانده است.

این کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شیلات با اشاره به اینکه آب بها مزارع پروش ماهی طی چند سال اخیر 300 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: 6 ماه باید سرمایه گذار دنبال صدور مجوز و تمدید مجوز آب باشد و این موضوع باید اصلاح شود.

شریفی با تاکید بر اینکه بخش پرورش ماهی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ورشکستگی و نابودی است، افزود: ضروری است در این زمینه کارگروهی تشکیل و جلوی بحران گرفته شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید