تولید 9 هزار تن میگو در هرمزگان

چهار‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تولید 9 هزار تن میگو در هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان از تولید 9 هزار تن میگو در این استان طی سال‌جاری خبر داد.
سید پرویز محبی صبح امروز در نشستی که با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و همچنین پرورش دهندگان استان برگزار شد از پیش‌بینی تولید 9 هزار تن میگو در سال 94 و در سطح مزارع استان خبر داد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر وضعیت تکثیر و پرورش آبزیان استان به صورت امیدوارکننده‌ای بهبود یافته است، گفت: در حال حاضر استان هرمزگان تنها استان عاری از هرگونه بیماری در زمینه تکثیر و پرورش میگو است.
این مسئول با اشاره به مشکلاتی که پرورش دهندگان در زمان برداشت میگو و حمل و نقل آن داشتند، گفت: از این پس و با توجه به همکاری متقابل و سازنده دامپزشکی استان در صورتی پرورش دهنده بخواهد میگوی خود را برداشت کند مسئول بهداشتی سایت می‌تواند گواهی حمل کلی جهت مزرعه صادر کند.

محبی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سا‌ل‌جاری شاهد خودکفایی کامل در زمینه تولید لارو میگو باشیم و تمام نیاز به لارو میگو استان در خود مراکز تکثیر میگو استان مرتفع شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان راه‌اندازی ساختمان قرنطینه، نگهبانی و حوضچه کلر‌زنی سایت تیاب شمالی، رفع مشکل پروانه بهداشتی سایت یکدار شرقی، پیگیری لازم جهت بیمه مزارع پرورش میگو توسط تعاونی‌ها و ... را از دیگر مسائل مهم مطرح شده در این جلسه خواند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید