پرورش ماهی خاویاری در بروجرد بازده اقتصادی خوبی دارد

پنج‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

پرورش ماهی خاویاری در بروجرد بازده اقتصادی خوبی دارد
رییس اداره شیلات بروجرد گفت: سرمایه گذاری در پرورش ماهی خاویاری بازده اقتصادی خوبی در بروجرد دارد و موجب رونق اقتصادی می شود.
غلامحسین اکبری افزود: با توجه به کاهش ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر یکی از راه حل های بسیار موثر جهت افزایش تولید گوشت و خاویار، آبزی پروری ماهیان خاویاری در شرایط محصور استخر است.
وی اظهار داشت: طرح پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت سالانه 50 تن گوشت از سال 1393 در شهرستان بروجرد آغاز شده است.
رییس اداره شیلات بروجرد نوع ماهیان پرورشی مرکز پرورش ماهیان خاویاری بروجرد را فیل ماهی و سیبرب عنوان کرد و افزود: این ماهی ها از مراکز تکثیر ماهی خاویاری از شمال کشور به این مزرعه منتقل شده اند.
وی این مزرعه را از بهترین مزارع مکانیزه در سطح استان لرستان دانست و گفت: باید با تسهیل فرآیند ایجاد مزارع پرورش ماهی خاویاری زمینه را برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرد.
اکبری با بیان اینکه ماهی خاویاری استروژن نامیده می شود، اظهار کرد: این نوع ماهی به 27 گونه و زیر گونه در جهان تقسیم می شود که پنج گونه از آنها در دریای خزر زندگی می کنند.
وی گفت: دریای خزر به تنهایی 93 درصد ذخایر ماهیان خاویاری جهان را در خود جای داده است.
رییس اداره شیلات بروجرد با بیان اینکه خاویار به عنوان اشرافی ترین صبحانه جهان محسوب می شود، افزود: تخم ماهیان خاویاری ارزش زیادی دارد و به خاویار یا مروارید سیاه مشهور است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید