مدیریت بهره برداری اسکله خور آذینی سیریک به تعاونی صیادی واگذار شد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

مدیریت بهره برداری اسکله خور آذینی سیریک به تعاونی صیادی واگذار شد
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: مدیریت بهره برداری اسکله خور آذینی سیریک به تعاونی صیادی منطقه واگذار شد.
سید پرویز محبی در جریان بازدید از اسکله خور آذینی سیریک افزود: در واگذاری ها ، مالکیت بنادر صیادی به بخش خصوصی واگذار نمی شود و تعاونی های صیادی نیز چنانچه مجموعه امتیازات مدنظر را داشته باشند می توانند بخش خدمات رسانی بهره برداری بنادر را در اختیار گرفته و مدیریت کنند.
وی بیان داشت: امکان واگذاری مدیریت بهره برداری تمام بنادر صیادی به بخش غیر دولتی در حال حاضر به علت آماده نبودن برخی شرایط وجود ندارد که امید است با مهیا شدن شرایط مدیریت بنادر باقی مانده نیز واگذار شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد: واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی در سال های گذشته ثابت کرده که این اقدام نتیجه بسیار خوبی را به همراه داشته است.
محبی گفت: بندر صیادی سیریک با اسکله ای به طول 60 متر ، دارای یک هکتار فضای پشتیبانی و نیم هکتار حوضچه است که امکان پهلوگیری همزمان 33 فروند لنج و قایق از مزایای مهم این بندر می باشد.
وی افزود: این بندر صیادی در حال حاضر افزون بر 35 فروند شناور صیادی و بیش از 180 نفر جامعه صیادی استان را تحت پوشش خود دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان درپایان با بیان اینکه تکمیل اسکله صیادی آذینی با اعتبار ملی 16میلیارد ریال صورت گرفته است ، گفت: تخلیه و بارگیری بهداشتی آبزیان و سهولت در جابجایی ، برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی به صیادان و گردشگران و ایجاد مکان مناسب برای شناورها از اهداف این طرح است.
شهرستان سیریک با بیش از دو هزار و 400 صیاد و نزدیک به 400 فروند شناور صیادی سهم خوبی از صید استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
هرمزگان با دارا بودن 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که درچند سال گذشته تاکنون 10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید