کرمانشاه زمینه جذب سرمایه برای توسعه آبزی‌پروری را دارد

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کرمانشاه زمینه جذب سرمایه برای توسعه آبزی‌پروری را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: زمینه جذب سرمایه برای توسعه آبزی‌پروری در قفس در مخازن سدهای استان کرمانشاه وجود دارد.
علی‌اشرف منصوری در شانزدهمین کارگروه توسعه کشاورزی استان، اظهار کرد: کرمانشاه از جمله مناطق مناسب و مستعد برای توسعه آبزی‌پروری است، زیرا سدهای زیاد، چشمه‌ها و چاه‌های آب فراوانی برای احداث طرح‌های شیلاتی در آن وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ادارات‌ کل استان مانند محیط زیست، دامپزشکی، شیلات و آب منطقه‌ای انتظار داریم مکان‌هایی که امکان پرورش ماهیان گرمابی دارد را مشخص کرده و تصمیماتی اساسی در توسعه آبزی‌پروری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت توسعه آبزی‌پروری در قفس را دارد، گفت: امیدواریم با جذب سرمایه لازم هر چه زودتر این طرح‌ها اجرایی شوند.

منصوری افزود: توسعه آبزی‌پروری در استان علاوه بر اینکه موجب ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و ایجاد درآمد می‌شود، از لحاظ اقتصادی نیز برای استان صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

وی به موضوع پرورش طیور از جمله مرغ تخم‌گذار در کانتینر پرداخت و گفت: یکی از روش‌های تولید طیور تخم‌گذار در مکان‌های کانتینری بوده که مورد بررسی قرار گرفته و در نظر داریم برای افزایش تولید تخم مرغ از تولید طیور تخم‌گذار در کانتینر حمایت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، مقرر شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکان‌ها و فضاهایی را برای تجاری‌سازی تولید این کانتینرها در اختیار شرکت سازنده قرار داده تا کانتینرهای تولید طیور تخم‌گذار در استان کرمانشاه تولید و به سایر استان‌ها و کشورهای متقاضی صادر و عرضه شود.

منصوری یادآور شد: انتظار داریم تولیدکننده کانتینرهای طیور تخم‌گذار با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شرایط و ضوابط استفاده از این کانتینرها را در روستاها اعلام کرده و منابع تسهیلاتی نیز برای توسعه و تولید این کانتینرها در راستای اجرای طرح معین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه بر تسریع امور مربوط به توسعه آبزی‌پروری در استان تاکید کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه آبزی‌پروری پتانسیل خوبی داشته و اجرای طرح‌های مربوط به این بخش باید با جدیت دنبال شود.

هدایت حاتمی با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: باید طرح‌هایی مانند آبزی‌پروری که موجب اشتغال جوانان و کسب درآمد برای استان شود، مورد توجه بیشتر قرار گرفته و را‌ه‌کارهای خوبی برای توسعه این بخش مطالعه شده و در صورتی که امکان توسعه این طرح‌ها وجود داشته باشد، آنها را به سرانجام برسانیم.

وی طرح تولید طیور تخم‌گذار در کانتینر را در روستاها مناسب دانست و گفت: برای اجرای این طرح انتظار داریم مدیران بخش کشاورزی با کارشناسی لازم و محاسبه تمام جوانب از جمله توجه به مزایایی که این طرح در ایجاد اشتغال و درآمد برای استان دارد، طرح تولید طیور تخم‌گذار در کانتینر را پیش ببرند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، یادآور شد: استان کرمانشاه در زمینه محقق و متخصص برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی توانمندی فراوانی دارد و می‌تواند خیلی از محصولات کشاورزی را اصلاح کرده و تولیدات کشاورزی را بهبود بخشد.

حاتمی از محققان خواست طرح‌هایی را مورد مطالعه قرار دهند که نتیجه کاربردی داشته تا بعد از سال‌ها کار تحقیقاتی نتیجه مطلوبی به‌دست آید و از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید