صيادان از ورود به محدوده آبهاي سومالي دوري کنند

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

صيادان از ورود به محدوده آبهاي سومالي دوري کنند
شناورهای صیادی ویژه آبهای دور برای تامین امنیت لازم باید از یک نیروی نظامی مسلح به همراه خود بهره مند شوند و از ورود به مناطق پرخطر محدوده آبهای سومالی دوری کنند
علی اصغر مجاهدی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: برای بهبود وضعیت شناورهای صیادی ویژه آبهای دور، به زودی ساخت چهار فروند شناور پشتیبان در شرکت های کشتی سازی داخلی آغاز خواهد شد.
وی گفت: این شناورهای پشتیبان با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته می شود و سازمان شیلات ایران تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
مجاهدی خاطرنشان کرد: همچنین این شناورهای پشتیبان می توانند صید سایر شناورها را در مخازن ویژه خود جمع آوری کنند و به ساحل بیاورند که در این صورت این امکان برای صیادان فراهم می شود که زمان بیشتری را در اقیانوس هند به صید بپردازند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اذعان داشت: هم اکنون به دلیل نبود شناور پشتیبان در اقیانوس هند، صیادان مجبورند برای تخلیه صید هر از چندی به سواحل سیستان و بلوچستان در کنارک یا چابهار بازگردند.
وی اظهار امیدواری کرد عملیات ساخت این شناورهای پشتیبان با سرعت خوبی پیش رود تا هر چه سریعتر شاهد به آب اندازی آنها در آبهای عمان باشیم.
مجاهدی تاکید کرد: سازمان شیلات ایران از آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به ساخت شناور صیادی برخوردار است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید