تجار عراقی ،عامل اختلال در بازارماهی خوزستان

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

تجار عراقی ،عامل اختلال در بازارماهی خوزستان
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز گفت: ورود افراد عراقی به بازار ماهی و آبزیان استان باعث نوسان در قیمت و کاهش عرضه ماهی در بازار شده است.
شهلا عموری شامگاه دوشنبه در نخستین میز تخصصی شیلات با محوریت توسعه، بهبهود تولید و صادرات خوزستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز با حضور تعدادی از مسوولان و فعالان اقتصادی حوزه شیلات استان اظهار کرد: ورود افراد عراقی در بازار ماهی استان و خرید عمده ماهی و آبزیان باعث تغییر در قیمت و کاهش عرضه این محصول در بازار شده است.
وی با اشاره به دیگر مشکل این حوزه شیلات استان افزود: توسعه غیرمجاز مزارع پرورش ماهی ، نگهداری کوتاه مدت از آبزیان و نداشتن پایانه صادرات، پایین بودن مصرف سرانه ماهی در استان و همچنین تعطیلی مرزها و نبود امکانات از جمله مشکلات در تولید و صادرات آبزیان در استان شده است.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: هرچه تولید آبزی در استان انجام می شود تنها حدود دو تا سه درصد تولیدات در داخل استان انجام می شود.
عموری در ادامه بیان کرد: در سال 1393 ، 47 هزار تن ماهی پرورشی تولید شده که از این میزان 38 هزار تن صادر شده است.
همچنین در ادامه نشست معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: چند سال گذشته قبل از بوجود آمدن بازار عراق دارندگان حوضچه های ماهی در صف مشکلات و گرفتاری های بانکی و بدهکاری بودند که با شکل گیری بازار عراق این مشکلات رفع شده است.
یونس حسین نژادیان در ادامه افزود: سال هاست که پایانه صادرات در شلمچه در وضعیت نامناسبی است و برای بهبود این پایانه قرار بود کارهای اساسی انجام شود که تاکنون اقدامی انجام نشده است.
در این نشست چالش های فراروی صادرات ماهی پرورشی و دریایی با حضور تعدادی از دست اندرکاران بخش خصوصی نیز مطرح و بررسی شد.
هم اکنون صادرات ماهی پرورشی و دریایی خوزستان از دو مرز شلمچه و چذابه انجام می شود
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید